مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مهر 1393 - 19:54   |   کد مطلب: 14173
نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به اينكه هنر انقلاب اسلامی تغییر مبانی قدرت در جهان است، گفت: قدرت ملت سطح چانه زنی را بالا می‌برد.
دکتر جلیلی

به گزارش صدای دانشجو، یادواره شهدای مسجد امیر المومنین(ع) منطقه صدف همدان که هر ساله در مهرماه برگزار می‌شود، امسال میزبان نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی بود.

سعید جلیلی که شامگاه پنجشنبه در جمع پرشور مردم همدان در این مسجدسخن می‌گفت با تاکید براینکه همه ائمه اطهار رفتارشان جهاد در راه خدا بوده است، عنوان کرد: اهل بیت پیامبر(ص)  هر آنچه که داشته را در راه رضایت خدا بخشیدند و تلاش آنان احیا امر به معروف در جامعه بود.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) 19 سال با خستگی ناپذیری برای تبیین دین و اقامه آن کار انجام داد و در جهت مانع شدن از تحریف دین قدم بر می‌داشت.

نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه در زمان این امام شیعه افرادی حتی خلافت را بالاتر از نبوت می‌پنداشتند، اذعان داشت:اگر امام حسین(ع)در راه ماندن دین قدم برداشت امام باقر(ع) در جهت تداوم آن تلاش کرد و آنچه در انقلاب  اسلامی صورت گرفت ادامه راه آن‌ها و لبیک به رسول خدا (ص) بود.

هر جا بیشتر مقاومت کردیم امتیاز بیشتری گرفتیم

جلیلی عنوان کرد: این یک باور نبود بلکه در طول سالهای گذشته تجربه شده که هر جا بیشتر مقاومت کردیم امتیاز بیشتری گرفتیم و ملت ایران در مقابل جهانی که 70 سال به دنبال ایجاد نظمی برای قدرت‌های خاص  بود و حتی داشتن سلاح هسته ای را در انحصار خود دارند، ایستاد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ملت‌ها ایستادند اما تفاوت انقلاب اسلامی در این است که  نه تنها پیروز شد بلکه مقاومت کرد و حتی تکثیر هم شد، افزود: هنر انقلاب اسلامی تغییر مبانی قدرت در جهان است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی اظهار داشت: مولفه های انقلاب اسلامی محاسبات جهانی را تغییر داد تا جایی که استکبار جهانی در مقابل این ایده به چالش کشیده شده است.

جلیلی با تاکید براینکه نگرانی دشمنان از فعالیت چند سانتریفیوژ در ایران نیست و حتی نگران ساخت سلاح هسته ای هم نیستند، اذعان داشت: سلاح هسته ای قدرت نمی‌آورد چراکه این صدام نبود که با ما به تنهایی می‌جنگید بلکه سردمداران غربی اعتراف کردند که خود موشک و سلاح شیمیایی به او می‌دادند و برخی کشورهای منطقه نیز حمایت مالی از وی می‌کرد.

وی اظهار داشت: در سالهای جنگ تحمیلی منافقین 17 هزار نفر را در داخل کشور به شهادت رساندند اما انقلاب اسلامی ایران اراده خود را به استکبار جهانی تحميل کرد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نیز به کشورمان فروخته نمی‌شد،گفت: علی رغم تحریم‌ها ایران به فناوری هسته دست یافت و اگر می‌خواهیم  به موفقیت‌های خود ادامه دهیم باید نقاط قوت خود را بشناسیم چرا که دشمن به دنبال این است که نقاط قوت خود را از یاد ببریم.

باید مانع تخریب نقاط قوت انقلاب اسلامی شد

جلیلی با بیان اینکه امروز باید مانع  تخریب نقاط قوت انقلاب اسلامی شد چراکه دفاع مقدس یکی از گنج‌های ماست، گفت: در غرب جنگ را هزینه و فایده می‌بینند اما ما جنگ را هزینه نمی‌دیدیم بلکه آن را سرمایه گذاری می‌دانستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین گزینه دشمنان مقابل ایران نظامی بود، عنوان کرد: آزادی خرمشهر و مقاومت در طول دفاع مقدس  این را به دشمنان ثابت کرد که با برخورد سخت نمی‌توانند راه به جایی ببرند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی اذعان داشت: رویشی که در انقلاب اسلامی روی داد چیزی نیست که بتوان با برخورد سخت با آن مقابله کرد و در این میان دشمنان نگران افرادی چون احمدی روشن هستند که این گونه غنی شده‌اند.

جلیلی با اشاره به اینکه شهید شهریاری بدون دریافت هزینه ای میله‌های سوختی را برای راکتور تحقیقاتی تهران طراحی کرد و حیله دشمنان را ناکام گذاشت، اظهار داشت: سطح چانه زنی را  قدرت ملت بالا می‌برد و ولی فقیه حافظ اسلامیت نظام است و اجازه نمی‌دهد که به آرا مردم دست درازی شود.

وی ادامه داد: این تفکر القا شده از سوی دشمنان که بسیجی دیگر اثر ندارد بی معنی است چراکه آن قدرتی که پیروزی‌های ایران را رقم زد قدرت بسیج بود.

دبیر سابق شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تحریف ظرفیت‌های انقلاب هستند، افزود: بزرگ‌ترین سرمایه دفاع مقدس بسیجیان بودند و اگر شهید همت ماندگار شد به علت افق نگاه او بود.

جلیلی اظهار داشت: شهدا گنج جنگند  و افق تمدن اسلامی باید برمبنای داشته‌های ما باشد که در این میان یکی از مهم‌ترین وظایف امروز دفاع از دفاع مقدس و شناساندن آن است.

در این یادواره همچنین یکی از رزمندگان همدانی در سالهای دفاع مقدس اقدام به خاطره گویی کرد.

مسجد امیر المومنین منطقه صدف همدان در طول جنگ تحمیلی 72 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار