مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. مهر 1393 - 22:26   |   کد مطلب: 14246
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: من معرفی آقای نجفی را بعید می‌دانم؛ به‌نظر می‌رسد که ایشان فقط به‌عنوان سرپرست انتخاب شده‌اند تا فرصت کافی برای انتخاب وزیر وجود داشته باشد.
معرفی نجفی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم بعید است

به گزارش صدای دانشجو علی‌اصغر زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص زمان معرفی وزیر پیشنهاد علوم به مجلس گفت: هنوز دولت در ارتباط با زمان معرفی وزیر بعدی با ما صحبت نکرده است. البته من فکر می‌کنم در نوبت بعدی که تعطیلات مجلس پایان می‌یابد دولت باید این کار را انجام دهد؛ چراکه مهلت دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم رو به پایان است.

وی در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون احتمال معرفی محمدعلی نجفی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: من معرفی آقای نجفی را بعید می‌دانم؛ به‌نظر می‌رسد که ایشان فقط به‌عنوان سرپرست انتخاب شده‌اند تا فرصت کافی برای انتخاب وزیر وجود داشته باشد. البته تاکنون در خصوص هیچ گزینه یا فردی با مجلس و کمیسیون آموزش مشورت نشده و برخی مسائلی که مطرح می‌شود، فضاسازی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر این‌که فرصت دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم رو به پایان است، تصریح کرد: علی‌الاصول گزینه دولت باید در هفته آینده به مجلس معرفی شود تا مجلس برای بررسی صلاحیت فرد معرفی‌شده، فرصت کافی داشته باشد.

زارعی در خصوص ملاک‌های موردنظر نمایندگان پیرامون وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: وزیر علوم با توجه به مشکلات عدیده آموزش عالی، باید همت خود را برای اصلاح ساختارها، معماری درست آموزش عالی، روند افزایش توان علمی کشور و همچنین ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و اقتصاد به‌کار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که وزیر آینده علوم باید از حاشیه‌ها بپرهیزد افزود: فرد معرفی‌شده باید از لحاظ فکری، عملی و ارزشی باید در خط امام، رهبری و انقلاب باشد. افرادی که در گذشته لغزش‌هایی داشته‌اند مورد پذیرش مجلس نخواهند بود و این مساله پیش از این نیز به اثبات رسیده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به رای عدم‌اعتماد به چنین افرادی خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر پیشین علوم باید این پیام را برای دوستان دولت روشن کرده باشد و فردی به مجلس معرفی شود که از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزد و شخصا از حاشیه‌ها دور باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار