مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مرداد 1391 - 10:25   |   کد مطلب: 1427

"جورج سوروس" سرمايه‌دار معروف آمريكايي كه در برخي تحلیل‌ها و مقالات از وي به عنوان یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین نام برده می‌شود، همزمان با هشتاد و دومين سالگرد تولد خود، براي سومين بار ازدواج كرد!

به گزارش خبرگزاري رويترز، سوروس و تاميكو بولتون، از تابستان سال 2008 با يكديگر آشنا شدند و در تابستان همان سال در نيويورك به طور رسمي نامزدي خود را اعلام كردند.

بولتون يك زن 40 ساله است. اين در حالي است كه سوروس 82 ساله، داراي پنج فرزند از ازدواج‌هاي قبلي خود است.

مجله فوربس، جورج سوروس را با ثروت خالص 11 میلیارد دلار به عنوان نفر بيست و نهم فهرست ثروتمندترین افراد جهان رده بندی كرده است. او همچنین یکی از سه بنیانگذار اصلی مركز پيشرفت آمريكا و عضو هیئت امنای آن است.

وي نقش مهمي در به راه افتادن انقلاب گل سرخ در گرجستان داشت و در مبارزات انتخاباتي رياست‌جمهوري آمريكا در سال 2004 مقادیر عظیم پول علیه جورج بوش اختصاص داد.

سوروس در سال ۱۹۳۰ در بوداپست در خانواده‌ای یهودی زاده شد. در سال ۱۹۴۷، پس از روی کار آمدن کمونیست‌ها، زادگاه خود را به مقصد انگلستان ترک کرد. او در سال ۱۹۵۲ از مدرسه اقتصادی لندن فارغ التحصیل شد. در این دانشگاه او با "کارل پوپر" آشنا شد و به شدت تحت تأثیر افکار او قرار گرفت.

او در سال ۱۹۶۵ به آمریکا مهاجرت کرد و موسسه مالی بین‌المللی فاند منیجمنت (Fund Management) را بنا نهاد که موسسه‌ای خصوصی است و در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت مالی مشاوره می‌دهد.

جورج سوروس در گرامی داشت استاد خود کارل پوپر، نویسنده کتاب "جامعه باز و دشمنان آن"، نام موسسه خود را بنیاد جامعه باز گذاشت. هدف این موسسه، ایجاد و حفظ ساختارها و نهادهای جامعه باز است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار