مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. مهر 1393 - 17:00   |   کد مطلب: 14294
عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه‌ها گفت: بررسی بورسیه‌ها با چند مشکل در قانون رو به روست که به همین دلیل با تأخیر مواجه شده و تا زمان رفع ابهامات قانونی نمی‌توانیم نتایج بررسی‌ها را اعلام کنیم.
بررسی بورسیه‌ها با ابهامات قانونی مواجه است/ فقط ۳۵۰ پرونده بررسی شده است

به گزارش صداي دانشجو مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه‌ها در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با اعلام نتایج مصادیق بورسیه‌های سال‌های گذشته، گفت: بررسی بورسیه‌ها با چند مشکل در قانون رو به رو است که به همین دلیل با تاخیر مواجه شده و نمی‌توانیم به زودی نتایج را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه تا رفع ابهامات قانونی، ادامه روند بررسی ممکن نیست، اظهار داشت: 10 درصد از پرونده‌ها بررسی شده ولی قبل از تداوم بررسی‌ها باید تکلیف ابهامات قانونی مشخص شود.

دواتگری گفت: در قانون مطرح شده است که به منظور کمک به رفع نیاز کشور در برخورداری از نیروی انسانی متعهد و توانمند و شناخت نوآوری‌های علمی دنیا و آشنایی با آخرین پیشرفت‌های علمی کشورهای دیگر، وزارت علوم می‌تواند دانشجویان برتر را بورسیه کند.

وی افزود: اعزام دانشجویان به خارج نیز باید بر اساس آزمون و سوابق مطالعاتی صورت گیرد که در مدت مورد بررسی آزمون برگزار نشده است و احکام بورسیه بر اساس معرفی‌نامه‌ها صادر شده است بنابراین امکان عدم صلاحیت علمی بورسیه‌ها هم وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدعی هستند که در آن زمان آزمون شفاهی برگزار شده است ولی در بعضی پرونده‌ها سوابقی مبتنی بر آزمون شفاهی هم وجود ندارد.

وی افزود: این ابهامات قانونی باید برطرف شود تا ما بتوانیم ادامه پرونده‌ها را بررسی کنیم زیرا تا زمانی که ابهامات برطرف نشود تداوم بررسی‌ها با اشکال مواجه می‌شود.

دوات‌گری در رابطه با اینکه سرپرست وزارت علوم از بررسی‌ اولیه بورسیه‌ها و قانونی بودن 2100 بورسیه بررسی شده خبر داده است، گفت: کمیته تعیین مصادیق بورسیه باید نتایج بررسی‌ها را اعلام کند و وزارت علوم نمی‌تواند آماری در این زمینه ارائه دهد، بر اساس اعلام ما 350 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و بررسی بقیه پرونده‌ها نیز مستلزم رفع ابهامات قانونی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار