مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. آبان 1393 - 22:54   |   کد مطلب: 14347
مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.
بسیج دانشجویی

به گزارش صدای دانشجو مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان دیروز با حضور معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی کشور، مسئول دانشجویی استان همدان، ریاست دانشگاه و مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نیز برخی اساتید و کارکنان و جمعی عظیمی از بسیجیان دانشجو برگزار شد.

 

در این مراسم طیب فریادرس، مسئول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه دو جریان سکولار بنی‌امیه و متحجر در زمان امام حسین(ع) در برابر راه ایشان قد علم کرده بودند، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قیام خود راه روشنی در قلوب شیعیان و فکر آنان ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک موج بلندتری از بیداری اسلامی را با عمقی به مراتب بیشتر از گذشته شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بسیجیان خود را داعیه‌داران راه سربازان امام در جریان مقابله با جنگ نرم می‌دانند و و هدف آنان پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب در دانشگاه است.

 

فریادرس با بیان اینکه بسیج در هر عرصه‌ای که نیاز باشد، ورود پیدا خواهد کرد، گفت: بسیج در عرصه علم و فناوری، فرهنگ و سایر حوزه‌های حیاتی ورود پیدا کرده و باید بهترین نقش خود را ایفا کند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی همدان با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی وظیفه بزرگی بر دوش بسیج است، اظهار کرد: بسیج با هیچ جناح سیاسی عقد اخوت نبسته و تنها حافظ ارزش‌های اسلامی در کشور و همچنین دانشگاه‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج از هر فکر سیاسی که از ارزش‌های اسلامی دفاع کند، به همان میزان دفاع خواهد کرد، افزود: اگر هر فکری در مقابل ارزش‌های اسلامی بایستد، بسیج محکم در مقابل آن صف‌آرایی خواهد کرد.

 

در حال حاضر شاهد تشکیل برخی تشکل‌های غیر قانونی هستیم

 

فریادرس با تأکید بر اینکه بسیج هر تشکلی را که در چارچوب قانون فعالیت کند را خواهد پذیرفت، ادامه داد: فعالیت تشکل‌ها باید قانونی و شفاف باشد که متأسفانه در حال حاضر شاهد تشکیل برخی تشکل‌های غیر قانونی هستیم.

 

این مسئول در پایان حساسیت بسیجیان دانشگاه صنعتی را به خاطر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ستود و بسیج دانشگاه صنعتی را یکی از حوزه‌های فعال بسیج دانشجویی اعلام کرد.

 

در ادامه محمود نیلی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان اینکه بسیج را نمی‌توان تنها در قالب عضویت چند نفر خلاصه کرد، اظهار کرد: یکی از رازهای پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی عنصر بسیج بود که از راهبردهای اصلی انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی از حساس‌ترین دوران زندگی افراد به حساب می‌آید، ادامه داد: دانشگاه خمیرمایه افراد را شکل داده و بسیار از مسائل را در ذهن دانشجویان نهادینه می‌کند.

 

نیلی با تأکید بر اینکه دقت و مطالعه بر روی آثار شهید مطهری می‌تواند تأثیرات مثبتی بر دانشجو داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی توسط افرادی بروز کند با ریشه‌یابی متوجه می‌شویم که در دوران دانشجویی به خوبی خمیرمایه وی شکل نگرفته است.

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی در کسب و کار، فناوری و فضای آینده کشور و منطقه تأثیرگذار است، گفت: تلاش دائمی برای ساختن خود، حسن خلق و جاذبه‌های حداکثری برای جذب سایر دانشجویان می‌تواند سرمنشأ اتفاقات مثبتی باشد که دانشگاه را به سرمنزل مقصود برساند.

 

نیلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) رسالتی بزرگ و جهانی برای بسیج ترسیم کردند، اظهار کرد: رسالت بسیج به گفته امام راحل و عظیم‌الشأن، به اهتزاز درآوردن پرچم لا الله الا الله در قلل جهان است.

 

وی با تأکید بر اینکه انجام این رسالت بزرگ در دو بعد قابل پیگیری است، افزود: کادرسازی و ساختارسازی دو بعدی است که حضرت رسول اکرم(ص) نیز در زمان انقلاب بزرگ خود در صدر اسلام به کار بستند و امام(ره) نیز برای پیروزی انقلاب این شیوه را به کار گرفتند.

 

در ادامه این برنامه ریحانی، معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه دانشگاه بستر اصلی کادرسازی در کنار حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: تشکیل بسیج دانشجویی به گفته معمار کبیر انقلاب از لازمه‌های تاریخی در جامعه اسلامی است، هر چند در آن زمان که امام آن فرمان را صادر کردند، تشکل‌های دیگری نیز بودند.

 

نباید اجازه داد که ایادی شرق و غرب در داخل دانشگاه‌ها فعالیت کنند

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای پاسداری از شعار غیر قابل تغییر "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" در دانشگاه‌ها دستور به تشکیل بسیج دانشجویی دادند، ادامه داد: نباید اجازه داد که ایادی شرق و غرب در داخل دانشگاه‌ها فعالیت کنند.

 

ریحانی خاطرنشان کرد: بسیج در دانشگاه پاسدار حریمی است که قرار است در آن کادر متعهد برای انقلاب اسلامی تربیت شود.

 

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج یک مزرعه بی‌حصار است که همه می‌توانند در آن باشند، گفت: کسانی در بستر بسیج رشد می‌کنند و تأثیرگذار هستند و در گفتمان انقلاب اسلامی اهل هزینه دادن هستند.

 

ریحانی با تأکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیج را به عنوان عضو اصلی شورای فرهنگی دانشگاه در نظر گرفته است، اظهار کرد: این نگاه نشان از وظیفه و رسالت سنگین بسیج است.

 

وی با بیان اینکه بسیج و مسئولان دانشگاه باید در کنار یکدیگر بوده و به یکدیگر کمک کنند، تصریح کرد: مبانی اصل که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید دارند را با کمک و یاری یکدیگر دنبال کنیم.

 

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی‌مبین، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان نیز در این مراسم گفت: سیدالشهدا(ع) الگوی پایداری برای جامعه بشریت است که راه درست را به انسان نشان می‌دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه راه درست، ایثار، جهاد و شهادت است، اظهار کرد: با نام امام حسین(ع) دل‌ها متحول می‌شود چراکه جان خود و خانواده‌اش را فدا کرد تا دین اسلام و نام رسول‌الله(ص) زنده بماند.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم سید شهاب‌الدین موسوی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان معرفی و از خدمات آرش قربانی،‌ مسئول سابق تقدیر شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار