مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1393 - 23:17   |   کد مطلب: 14364
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نتایج امتحانات نهایی ۲۵درصد در قبولی دانشگاه ها موثر است، گفت: در تلاش هستیم تا نتیجه دروس نهایی سال چهارم دبیرستان را نیز به اندازه ۱۰درصد در قبولی دانشگاه های تاثیر بدهیم.
کنکور

به گزارش صدای دانشجو، عبدالرسول عمادی در حاشیه گردهمایی معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در سراسر کشور گفت: با وجود حساسیت های مرکز سنجش، امتحانات با کیفیت مناسب و برگزاری مطلوب برگزار شد.

وی با بیان این که قریب یک میلیون و 400 هزار نفر در امتحانات نهایی شرکت داشته اند، افزود: با بررسی های صورت گرفته و گزارش استان‌ها نشان می‌دهد که امتحانات در نهایت امنیت برگزار، تصحیح و اعلام نتایج انجام شده است.

عمادی از تشکیل گروهی از افراد خبره و متخصص در واکاوی سوالات امتحانات نهایی خبر داد و گفت: این گروه سوالات امتحانات نهایی را از لحاظ «دشواری» و «روایی» مورد بررسی قرار دادند و نتیجه آن مشخص کرد که سطح سوالات متناسب با اهداف کتاب درسی بوده و به هیچ عنوان دشوار نبوده است.

رئیس مرکز سنجش از متمرکز کردن نتایج امتحانات نهایی در سامانه ای با عنوان «فاینال» خبر داد و افزود : استان‌ها می‌توانند با استفاده از آمار این سامانه به تحلیل نتایج در سطح استان، مناطق و مدارس بپردازند و جایگاه استان، منطقه و مدرسه خود را در مقایسه با دیگر قسمت‌ها پیدا کنند.

وی آموزش نیروهای استان‌های سراسر کشور را در قالب سه قطب تقسیم ‌بندی کرد و گفت: استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس میزبان نیروهای مرکز سنجش در آموزش فنی در خصوص تحلیل آمار و نتایج امتحانات نهایی بودند تا ظرفیت و توان تخصصی نیروها تا سطح مناطق گسترش و ارتقا یابند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار