مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. آبان 1393 - 18:10   |   کد مطلب: 14462
قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: معرفی افراد حاشیه‌دار با جهت‌گیری‌های خاص سیاسی برای وزارت علوم، آرامش دانشگاه‌ها را مخدوش می‌کند و این برای دانشگاه‌ها خطرناک است.
معرفی افراد حاشیه‌دار به عنوان وزیر علوم، برای دانشگاه‌ها خطرناک است

به گزارش صدای دانشجو حسین زینلیان قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، گفت: دانشگاه به عنوان موتور متحرک فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی است و باید تلاش شود تا این موتور همواره با قدرت و توان بالا در مسیر پیشرفت علمی حرکت کند.

وی ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در این رابطه که جوانان نباید بگذارند‌ غرب زدگی و انحراف در  نهاد مقدس دانشگاه گریبانگیر شود، افزود: متاسفانه امروز دانشگاه‌ها وضع مناسبی ندارند، دانشجویانی که با صدها امید و آرزو وارد دانشگاه می‌شوند نیازمند رفاه علمی و محیطی بدون تنش و حاشیه هستند ولی متاسفانه با رویه موجود این موضوع محقق نمی‌شود.

زینلیان تاکید کرد: برای ایجاد آرامش در دانشگاه‌ها و فضایی که بتوان در آن بدون نگرانی به تولید علوم پرداخت نیاز است افرادی تصدی وزارت علوم را بر عهده بگیرند که برنامه‌هایشان در راستای ایجاد آرامش و پیشرفت باشد اما متاسفانه چنین مسئله‌ای اخیرا محقق نشده است و گاها کسانی که به عنوان وزیر علوم معرفی می‌شوند سنخیتی با بندهای سیاست‌های کلی «علم و فناوری» ندارند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: لازم است رؤسای قوای مقننه و مجریه در رابطه با این مسئله حساس جلسه‌ای مشترک و بدون فشارهای سیاسی برگزار کرده تا با انتخاب یک وزیر مناسب فکری به حال دانشگاه‌‌ها کنند.

وی خاطرنشان کرد: با معرفی افرادی حاشیه‌دار و با جهت‌گیری‌ها خاص سیاسی برای وزارت علوم آرامش دانشگاه‌ها مخدوش خواهد شد و آینده خوبی برای فضای علمی کشور تصور نمی‌شود و این موضوع برای دانشگاه‌ها خطرناک است

قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه ضمن اشاره به خسارت و آسیب‌هایی که فتنه 88 به دانشگاه‌ها،‌ مردم و نظام وارد کرد،‌ گفت: کسی که قرار است هدایت وزارت علوم را به عهده بگیرد باید خط کشی مشخصی نسبت به این جریان خائن به انقلاب داشته باشد.

زینلیان در خاتمه اظهار داشت:‌ امیدواریم دولت به این نتیجه برسد که برای پیشرفت و تولید علم نیاز است وزیری را معرفی کند که بتواند دغدغه‌های مجلس و جریان دانشجویی را پاسخ دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار