مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1393 - 8:51   |   کد مطلب: 14527
تعهد به ارزش های نظام و تخصص و مقبولیت و زمان شناس بودن از ویژگی های مد نظر مجلس برای دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم می باشد.
سلطانی صبور

به گزارش صدای دانشجو، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت وزیر پیشنهادی علوم و رای اعتماد به ایشان گفت: خطوط قرمز مجلس همان خطوط قرمز نظام است و ما خط قرمز جدیدی نداریم و این خطوط شامل ارزش های نظام می باشد که همه ی ما موظف به پاسداری از آنها می باشیم و بعد از آن تخصص و تعهد لازم در این امر را نیز باید دارا بوده و چنانچه اینگونه نباشد مسئولیت را تباه می کند و همچنین وزیر پیشنهادی باید از مقبولیت کافی در بین دانشجویان و اساتید و جامعه دانشگاهی برخوردار باشد به اضافه اینکه سوابق ایشان نیز باید گواه این امر باشد و دراینصورت قطعا مجلس به وی رای اعتماد خواهد داد .

عطااله سلطانی صبور با اشاره به عدم کسب رای اعتماد وزرا پیشنهادی قبل از سوی مجلس افزود: دلیل آن بخاطر عدم مشورت با مجلس بود؛ کمااینکه این وزیر نیز همین گونه به مجلس معرفی شد. ایشان در ادامه با اشاره به حضور افراد باتجربه و متخصص در کمیسیون آموزش مجلس و شناخت آنها از فضای دانشگاه ها برای کمک و مشورت دهی به منظور معرفی وزیر علوم ابراز داشت: حتی خود دولت نیز با وزرا و اعضای هیئت دولت مشورت کافی را نداشته و آنها نیز شناخت کافی از وزرا پیشنهادی نداشتند و این باعث شد که مجلس و نظام و دولت هزینه سنگینی را متحمل شود.

ایشان در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه مهلت قانونی سرپرست وزارت علوم به پایان رسیده، طبق اصل 110 قانون اساسی نیاز به مجوز ایشان برای ادامه سرپرستی در این وزارت خانه وجود دارد که این مجوز نیز اخذ شده است.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار