مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1393 - 23:22   |   کد مطلب: 14535
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال آفندشناسی و پدافندشناسی در برابر هجمه‌های دشمن هستیم تا خود را در برابر هجمه‌ها واکسینه کنیم.
دکتر اکبر عروتی موفق

به گزارش صدای دانشجو، اکبر عروتی ظهر امروز در همایش طرح هادیان بصیرت اظهار داشت: مسئله اقتصاد و مسائل مربوط به آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه همگان باشد.

وی گفت: نگاه مکتب اسلام از اقتصاد به عنوان روبنای جامعه یاد شده و این در حالی است که اقتصاد از اهمیت خودش برخوردار است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا افزود: تبادل اقتصادی امروزه از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار بوده و بحث تحولات پیچیده جهانی را سریع و شتاب‌آلود کرده است.

وی با اشاره به سوء استفاده نظام سلطه از واژه اقتصاد مقاومتی بیان داشت: نظام سلطه به دنبال ایجاد برداشت‌های مختلف از واژه اقتصاد مقاومتی است.

عروتی افزود: اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم یک منطقه و کشور ایجاد شده تا بتوانند در مواقع بحران بهترین تدابیر را به عرصه اجرا درآورد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در جامعه در پی تشخیص حوزه‌های فشار، تلاش برای کنترل اوضاع فشار و حذف یا کم کردن آن است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است تا در شرایط آرمانی این فشار‌ها را به فرصت تبدیل کرده و از گردنه‌های سخت عبور کند.

وی با اشاره به اهداف دیگر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تلاش برای تولید داخل، خوداتکایی و از بین بردن وابستگی از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

عروتی با اشاره به تفاوت اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی به دنبال اقتصاد پویا و فعال هستیم نه اقتصاد منفعل.

وی ادامه داد: در اقتصاد ریاضتی بار اصلی مشکلات بر روی دوش مردم است، اما در اقتصاد مقاومتی بار اصلی مشکلات بر روی دوش طراحان و برنامه‌ریزان است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر وظایف فرهنگیان در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد کشور و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری وظایف فرهنگیان را در اقتصاد مقاومتی مشخص کرده است.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف، مدیریت جهادی، مردم‌محوری، فساد ستیزی، عدالت اجتماعی و بهبود شاخص‌ها و... از موئلفه‌های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

عروتی ابراز داشت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال آفندشناسی و پدافندشناسی در برابر هجمه‌های دشمن هستیم تا خود را در برابر هجمه‌ها واکسینه کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد الگو و یک چشم‌انداز کلان در جمهوری اسلامی ایران بوده که به دنبال ایجاد اقتصاد ایده‌آل است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار