مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. آذر 1393 - 15:14   |   کد مطلب: 14550
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فردا متناسب با اظهارات فرهادی در مجلس به وی رای می‌دهیم، گفت: وی تعهد کرده‌ نگرانی‌های نمایندگان که باعث استیضاح وزیر سابق شد را برطرف کند.
مجلس فردا متناسب با اظهارات فرهادی رای خواهد داد

به گزارش صدای دانشجو زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: فرهادی گرایش خود را به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب مشخص کرده‌ ولی در رابطه با بحث فتنه مواضعی دارد که برای مجلس یک گام رو به جلو است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 و فتنه‌های دیگری که انقلاب را تهدید کرده‌اند، خط قرمز مجلس است، ادامه داد: فرهادی در جلسه‌ای که با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فراکسیون داشت، مواضع رهبر معظم انقلاب را در رابطه با فتنه 88 پذیرفتند، البته این موضع‌گیری باید در صحن علنی مجلس صورت گیرد و به اطلاع مردم برسد.

طبیب‌زاده تاکید کرد: پافشاری‌ نمایندگان مجلس بر روی خط قرمزهای ملت و رهبری و نگرانی‌ آنها برای آینده علم و پیشرفت کشور باعث شد رئیس جمهور دایره انتخاباتش را برای معرفی وزیر علوم وسیع‌تر کند و از معرفی افراد تندرو، افراطی و مسئله‌دار به سمت افراد دیگر بیاید. این مسئله یک قدم روبه جلو برای مجلس است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این جای نگرانی است که چرا وزارت علوم بعد از 35 سال فعالیت برای تربیت نیروهای متخصص نتوانسته نیرویی تربیت کند که برای وزارت بر این نهاد مناسب باشد، نیرویی که با کار اجرایی آشنا باشد، تخصص لازم را داشته باشد و بتواند وزارت علوم را اداره کند. اگر غیر از این است چرا از یک وزراتخانه دیگر برای وزارت علوم وزیر معرفی می‌شود.

وی در رابطه با این سوال که نگرانی‌هایی که نمایندگان مجلس در رابطه با وزیر علوم سابق داشتند چه می‌شود، افزود: این مسئله بسیار مهم است، ما در جلساتی که با فرهادی داشتیم این مسئله را مطرح کردیم و گفتیم نباید نگرانی‌هایی که نمایندگان مجلس در گذشته داشتند و فرجی‌دانا برای رفع آنها کاری نکرد مانند نگرانی در رابطه با بورسیه‌ها، بازگشت اساتید و دانشجویان مسئله‌دار، نشریات دانشجویی و نگرانی‌های دیگر  نادیده گرفته شود و وزیر جدید باید آنها را رفع کند.

طبیب‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: وزیر پیشنهادی علوم تعهد کرده‌ و قول داده‌است که نگرانی‌هایی که باعث استیضاح وزیر سابق شد را برطرف کرده و از طرفی موضع خود را در رابطه با فتنه در صحن علنی مجلس اعلام کند.

وی گفت: فرهادی در جلسه‌ای که با نمایندگان داشت قرار شد از افراد و کادر خودش در اداره وزارت علوم استفاده کند و از افراد تندرو و افراطی که اکنون در وزارت علوم فعالیت می‌کنند بخواهد تا در جای دیگری فعالیت داشته باشند.

طبیب‌زاده در خاتمه با بیان اینکه نمایندگان مجلس در روز رای‌ اعتماد به وزیر پیشنهادی متناسب با اظهارات وی در مجلس رای خواهند داد، گفت: نمایندگان هرگز از موضع خود در رابطه با وزارت علوم عقب‌نشینی نکردند، و پافشاری آنها بر مواضعی که داشتند باعث شد دولت فردی با شرایط این چنینی معرفی کند، مسلما اگر فرهادی بخواهد مانند وزرای دیگر موضع بگیرد مجلس به وی رای نخواهد داد ولی مواضعی که تا به حال داشته مثبت است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار