مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1393 - 1:56   |   کد مطلب: 14565
اعلام برائت صریح نامزد پیشنهادی وزارت علوم از فتنه‌گران و تأکید بر اینکه فتنه را خط قرمز خود می‌داند، در کنار رأی اعتماد بالای نمایندگان به وی، حامیان فتنه را سنگ‌ روی یخ کرد.
دکتر فرهادی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از کیهان، حامیان فتنه که مغالطه و سفسطه آنها دیروز از زبان علی مطهری مطرح شد، مایل بودند با تحریف صورت مسئله و بازگویی آن به شکل دلخواه از یک سو مجلس را به لجبازی بر سر چند گزینه قبلی متهم کنند و از سوی دیگر چنین القا کنند که مجلس در صورت رأی دادن به فرهادی نقیض منطق خود عمل کرده است. دیروز علی مطهری ضمن مخالفت با وزارت فرهادی و ادعای اینکه گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است، گفت: علت مخالفت من با وزیر پیشنهادی علوم، موافقت فضای عمومی مجلس با وی است(!) در حالی که دو وزیر پیشنهادی قبلی قوی‌تر بودند و با معیار فعالیت در فتنه، از سوی مجلس رد شدند.

وی افزود: می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم صحبت کنم. مجلس در جریان وزیر سابق علوم (فرجی دانا) و در جریان رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی قبلی مهم‌ترین معیار و ملاک خود را در عدم همراهی با فتنه ۸۸ اعلام کرد و گفت فتنه خط قرمز ماست، نامه‌نگاری یا تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه‌گری اعلام کرد و گفت ما به چنین کسی رأی اعتماد نمی‌دهیم. نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸ و به دلیل قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران، ضرب و شتم و بازداشت و دانشجویان را فتنه‌گر نامیدیم و به او رأی اعتماد ندادیم، آقای دانش آشتیانی را هم به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادث سال ۸۸ فتنه‌گر نامیدیم و هر چه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و نام من را بی‌خبر جزو امضا کنندگان قرار داده‌اند از او نپذیرفتیم و گفتیم الان دیر است.
این اظهارات مغالطه‌آمیز - و احتمالاً خودنمایانه- البته با بی‌اعتنایی نمایندگانی مواجه شد که ۱۷۱ رأی مخالف به دانش‌آشتیانی داده بودند و اکنون ۱۹۷ نفر از همان نمایندگان رأی موافق به فرهادی می‌دادند. اظهار نگرانی برای «به خطر افتادن گفتمان اصولگرایی» در حالی است که مطهری از فتنه‌گران حمایت کرد حال آن که مواجهه با فتنه‌گران خط قرمز اصولگرایی است و دقیقاً به اعتبار همین رویکرد معکوس است که رسانه کودتاگرای انگلیس (BBC) که جز از اوباش و کودتاچیان و معارضان اسلام و انقلاب حمایت نکرد، به نماینده مورد اشاره عنوان اصلاح‌طلب جدید می‌دهد.

صرف‌نظر از مبتذل بودن این استدلال که «من با وزیر پیشنهادی مخالفت می‌کنم چون اکثریت ]اصولگرای[ مجلس با آن موافق است» باید توجه کرد که دانش آشتیانی نامزد قبلی غیر از امضای نامه همسویی با فتنه‌گران در مصاحبه‌ای صریح بسیجیان امام را با سربازان شاه مقایسه کرده بود و در عین حال حاضر به اعلام برائت از فتنه‌گران نبود. در مقابل دکتر فرهادی چفیه بر دوش و با صراحت اعلام کرد خود را سرباز ولایت می‌شمارد و فتنه را خط قرمز خود می‌داند؛ این واقعیت روشن را رسانه‌های اصلاح‌طلب و حتی معاند هم فهمیدند اما آقای مطهری به اعتبار اینکه «لجاجت، کور و کر می‌کند و راه اندیشه و تدبیر را می‌بندد» نتوانست ببیند و بفهمد! اظهارات مطهری آن قدر سبک و تهی‌مایه بود که حتی دکتر لاریجانی رئیس مجلس با وجود برخی سوابق نزدیکی با مطهری، به تخطئه اخلاقی و عقلانی اظهارات وی پرداخت.

وبسایت ضد انقلابی رادیو زمانه به مانند سایر رسانه‌های ضد انقلاب در این زمینه می‌نویسد: «مجلس به وزیری اعتماد کرد که خط قرمز اصولگرایان را پذیرفت. فرهادی با ادبیات مورد پسند اصولگرایان، اطمینان نمایندگان مجلس را به دست آورد. او امضای نامه در حمایت از جنبش سبز را تکذیب کرد و در جلسه سخنرانی هم گفت: «بنده هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام حال اگر اسم هست یا نیست نمی‌دانم. بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبری هستند.» وی در جلسه رأی اعتماد برای رد هر گونه شائبه نسبت به همراهی‌اش با اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، عنوان کرد که «فتنه» را خط قرمز می‌داند.»

این رادیو می‌افزاید: آمادگی فرهادی برای همسویی با ادبیات و تمایلات اصولگرایان مهم‌ترین دلیل رأی‌آوری بالای او به عنوان وزیر علوم بود. مواضع همدلانه او با اصولگرایان باعث شد که حین سخنرانی‌اش در جلسه رأی اعتماد یکی از نمایندگان چفیه‌ای را روی دوش وی بیاندازد. انداختن چفیه اقدامی نمادین و حاکی از این بود که اصولگرایان او را هم‌شکل و هم‌مسلک خود می‌خواهند.

سایت رادیو زمانه می‌نویسد: حامیان دولت خوشحال بودند از این که روحانی درباره وزارت علوم از خود سرسختی نشان داده و حاضر نشده چهره‌های همسو با اصولگرایان را برای این وزارتخانه معرفی کند اما حالا با انتخاب محمد فرهادی به نظر می‌رسد که نظرات اصولگرایان تا حد زیادی لحاظ شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پس از استیضاح فرجی دانا گفته بود مسئله فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز نظام است و وزرا همان گونه که در جلسه رأی اعتماد بر فاصله‌گذاری با آنان تأکید دارند باید همچنان بر آن پایبند باشند.

رادیو زمانه می‌افزاید: محمد فرهادی با رعایت تام و تمام حساسیت‌های اصولگرایان، به اندازه‌ای بر فاصله‌اش با اصلاح‌طلبان تأکید کرد که حتی برخی از نماینده‌های اصولگرا به دفاع از وی برخاستند. الیاس نادران از جمله این مدافعان بود که در حمایت از فرهادی، به جلسات خصوصی مجلس با وی اشاره کرد و گفت که فرهادی در این جلسات تأکید کرده «من سرباز ولایت هستم و دست سربازان ولایت را می‌بوسم.» او فرهادی را خارج از حلقه اصلاح‌طلبان تندرو دانست و گفت که وی در دولت دوم آقای خاتمی نتوانست در مقام وزارت باقی بماند چرا که اصلاح‌طلبان مجلس ششم با او مخالف بودند.

یادآور می‌شود رفتار افتضاح علی مطهری تنها بخشی از پازل تبلیغاتی بود که برخی حامیان فتنه و رسانه‌های آنها برای القای تناقض یا لجاجت در رفتار مجلس تدارک کرده بودند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار