مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1393 - 8:29   |   کد مطلب: 14633
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از برگزاری همایش روز وحدت و دانشگاه در ۲۵ آذرماه در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و گفت: رئیس دفتر رئیس‌جمهور سخنران ویژه این مراسم هستند.
دانشگاه بوعلی

به گزارش صدای دانشجو  منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به همدان اظهار داشت: 25 آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده که نماینده مردم تویسرکان هماهنگ‌کننده برگزاری همایشی به این مناسبت هستند و سخنران ویژه این مراسم نیز رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور است.

وی افزود: البته صبح روز سه‌شنبه 25 آذرماه در شهرستان تویسرکان مراسمی برگزار می‌شود و همایش وحدت حوزه و دانشگاه نیز بعدازظهر همان روز با حضور دانشجویان در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: سابقه نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه به سالروز شهادت آیت‌الله شهید مفتح که از اساتید دانشگاهی بودند، بازمی‌گردد.

غلامی گفت: شهید مفتح با برخورداری از این ویژگی خاص از اساتید مطرح دانشگاهی به شمار می‌آمدند بعد از شهادت این استاد برجسته نظر بر این شد که از اشخاص دارای تحصیلات حوزوی در دانشگاه‌ها بیشتر استفاده شود.

وی بیان کرد: هدف از این تصمیم برقراری بیشتر پل‌های ارتباطی بین حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و استفاده از نیروی‌های انسانی دو سازمان بود چرا که این نوع ارتباطات برای کشور سازنده و ضروری است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: هنوز در بخش‌هایی نظیر تفاهمات علمی و هماهنگی‌های پژوهشی و به ویژه تقویت حوزه‌های علوم انسانی لازم است تا با همت اساتید حوزه علمیه و دانشگاه هرچه بیشتر در راستای تقویت رشته‌های علوم انسانی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ایرادی در بحث تربیت نیروی انسانی به سمت برخی رشته‌ها در کشور وارد است، عنوان کرد: منشأ آن به قبل از انقلاب بازمی‌گردد به طوری که نخبگان فکری و تحصیلی را به سمت علوم پزشکی و مهندسی هدایت می‌کنیم.

غلامی گفت: در بخش علوم انسانی مشوق‌هایی باید برای هدایت نخبه‌ها به بخش علوم انسانی تعریف شود، به طور قطع در بحث‌های مدیریتی، تعاریف برنامه‌های استراتژیک، برنامه‌ریزی‌ها برای کشور می‌توانند اثرگذار باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار