مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آذر 1393 - 21:07   |   کد مطلب: 14673
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
باورپذیری و کار جهادی عامل موفقیت در کار فرهنگی
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در همدان باورپذیری و کار جهادی را عامل موفقیت در کار فرهنگی دانست.
محمدجواد زمردیان

محمدجواد زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، حماسه واقعه کربلا را یکی از وقایع مهم در تاریخ بشریت دانست و اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین پیام مکتب عاشورا توجه به شعار «هیهات من الذله» است.

وی با اشاره به استمرار پیام عاشورا و زنده ماندن این واقعه عظیم گفت: عشق به اهل بیت(ع) و انتقال منش و روش آنها سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان باعث ماندگاری آن شده است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در همدان ادامه داد: البته تداوم پیام عاشورا، پیش از آنکه به دلیل انتقال سینه به سینه آن بوده باشد، ناشی از ناب بودن مکتب عاشورا و همراهی و همخوانی آن با فطرت پاک آدمی است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر و فرهنگ عاشورا در معرض آسیب و خطرات قرار دارد، تأکید کرد: دشمن با درک اینکه فرهنگ عاشورا باعث تحول عظیمی در حوزه زندگی مردم شده و تحولات اجتماعی و فرهنگی شگرفی را در طول تاریخ ایجاد کرده، سعی در ایجاد انحراف در آن دارد.

زمردیان با تأکید بر اینکه باید نسبت به هجمه دشمنان در مواجهه با عاشورا حساس بود، گفت: شکل‌گیری حرکت‌های انقلابی و اصلاحی در مقابله با نظام استکباری ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و به همین دلیل دشمن سعی در از بین بردن، کمرنگ کردن و یا ایجاد انحراف در آن دارد.

وی دلیل اثرگذاری قیام عاشورا در بین مردمان در طول تاریخ را باور قلبی آنان به حقانیت آن دانست و افزود: همین ایمان و باور باعث شده در ایام محرم و صفر، همه با تمام وجود عشق خود به اباعبدالله الحسین(ع) را نشان دهند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در همدان زوایای فرهنگ عاشورا را مملو از کار فرهنگی عمیق، دقیق و اثرگذار خواند و ابراز داشت: مردم، مکتب عاشورا و پیام آن را نه تنها فهم کرده‌اند که با بهره‌گیری از عنصر «باور» داشته‌های خود را فدای تداوم و حیات آن می‌کنند.

وی موفقیت در انجام کار فرهنگی از سوی مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگساز را نیز مستلزم ایجاد باور عمومی نسبت به آن موضوع دانست و تأکید کرد: زمانی که این نهادها، اذهان و افکار عمومی را نسبت به یک موضوع فرهنگی باورپذیر کنند، در آن صورت باید منتظر وقوع اتفاقات مطلوب و در عین حال پرقوام و دوامی در آن حوزه بود.

زمردیان چندصدایی در انجام فعالیت‌ها را مانع از اثربخشی آن عنوان کرد و ابراز داشت: زمانی که تمام مدیران و مسئولان یکصدا و همدل در راستای تحقق هدف واحدی حرکت کنند، زمینه برای ایجاد تحولی شگرف در جامعه و تعالی آن میسر خواهد شد.

وی برای مثال برگزاری کنگره شهدا در همدان را اتفاقی فرهنگی ـ دینی دانست که با همراهی و همکاری تمام مسئولان استانی و به دور از منیت‌ها، به نحو مطلوب برگزار شد.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در همدان دستورالعملی کار کردن را نیز مانع از پیشبرد امور خواند و تأکید کرد: اسلامی شدن جامعه و تحقق تمدن اسلامی در گرو انجام کار جهادی، ایثارگرانه، شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر است.

وی گفت: امروز حاکمیت در قالب تشویق و ترغیب محافل و مجالس مردمی است که می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی و تحول‌ساز را در جامعه رشد دهد پس این نکته باید مد نظر قرار گیرد.

زمردیان در بخش دیگری از سخنانش تجلیل از هیئات مذهبی را باعث استمرار انجام کارهای فرهنگی ـ مذهبی دانست و ادامه داد: معتقدم با تقدیر از بانیان کارهای فرهنگی و توجه به آنها زمینه برای تداوم برنامه‌های بهتر و قوی‌تر میسر می‎شود.

وی نقش هیئات مذهبی را در آگاهی‎بخشی عمومی بسیار اثرگذار عنوان کرد و افزود: این هیئات به عنوان پیشگامان تبلیغ دین و مکتب، همواره بصیرت‌افزایی کرده‌اند و باید از این مجموعه به عنوان کانون‌های بصیرت‌افزا به بهترین شکل ممکن تقدیر کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار