مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1393 - 15:51   |   کد مطلب: 14689
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت:‌ تحولات اخیر نشان داد که نقدهای جدی از سوی برخی دانشگاهیان وجود دارد و تعدادی از مسئولان تصمیم‌گیری‌هایی متفاوت با جامعه دانشگاهی دارند
تصمیم‌گیری برخی مسئولان با نگاه جامعه دانشگاهی متفاوت است

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم اعطای جایزه ایستا به پژوهشگران حوزه افکارسنجی گفت: جامعه‌ای داریم که پدیده‌ای مانند فوت مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ ناگهان سیاستمداران و کارشناسان را متحیر می‌کند و تحلیل آن نیز گوناگون است.

وی افزود: پدیده غیرمنتظره، وجود تحلیل‌های نادرست را هم بیشتر می‌کند، در حوزه تحلیل، تحلیل‌هایی مبتنی بر تصمیم غلط و در حوزه تصمیم‌گیری، تصمیم‌هایی مبتنی بر تحلیل غلط ارائه می‌شود و به طور کلی در حوزه نظام علوم انسانی نیاز به تخصص‌های اجتماعی داریم.

هاشمی گفت: این مسائل جزو امور فانتزی نیست دانش اجتماعی به ما کمک می‌کند که دچار سوءتعبیر و سوءتصمیم نشویم و با محوریت اهل علم مشکلات را حل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: اقدامات سفارشی به ما کمک نمی‌کند. در زمان انتخابات پیامک‌هایی منتشر شد که نفرات اول و دوم را اعلام می‌کرد در حالی که کسانی که دستی در حوزه داشتند می‌دانستند این پیامک‌ها نسبتی ندارد.

وی افزود: افکارسنجی یکی از تکنیک‌های دانش اجتماعی است و اگر نتوانیم از این تکنیک استفاده کنیم با این تحولات شتابان حتماً در معرض خطرات جدی قرار می‌گیریم.

هاشمی اظهار داشت: بسیاری از تصمیمات غلط و رفتارهای رادیکال که نشانگر حرکت ما به سمت فضای دو قطبی است نشان‌دهنده عدم فهم درست از جامعه است و باید رصد درستی در این زمینه‌ای داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: ما هم در وزارت علوم احساس می‌کنیم نیاز داریم در جامعه دانشگاهی چنین تصویری داشته باشیم و تحولات اخیر نشان داد که نقدهای جدی از سوی برخی دانشگاهیان وجود دارد و بخش‌هایی از مسئولان تصمیم‌گیری‌هایی متفاوت با جامعه دانشگاهی دارند.

وی گفت:‌ بخش مهمی از حوزه تصمیم‌گیری تفسیر دیگری دارد و افرادی صادقانه دغدغه‌هایی دارند ولی به خاطر سوتعبیر و تصمیم‌گیری‌ها به تعارضات می‌رسند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار