مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1393 - 15:58   |   کد مطلب: 14693
حجت‌الاسلام کلانتری در نشست بررسی نقش حوزه و دانشگاه:
حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و هر دو از منابع قدرت نظام هستند
نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران گفت: حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و دو نیروی بزرگ و در حقیقت هر دو از منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که همین مسئله، نظام جمهوری اسلامی ایران را متمایز می‌کند.
حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و هر دو از منابع قدرت نظام هستند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در نشست علمی «بررسی نقش حوزه و دانشگاه» که با موضوع تحول در علوم انسان برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین پیام‌های راهبردی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کلانتری ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم است که همواره از سوی امام (ره) و مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و بر آن تاکید شده است. وحدت حوزه و دانشگاه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نظام با این دو بال رشد یافته و ارتقاء پیدا می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و دو نیروی بزرگ و در حقیقت هر دو از منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که همین مسئله، نظام جمهوری اسلامی ایران را متمایز می‌کند و این وجه تمایز، نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بی‌بدیل کرده است.

کلانتری افزود: ما از طریق حوزه و دانشگاه و وحدت بین آنها از یک سو به معارف اسلامی و وحیانی و حوزه‌های علمیه که استمرار حوزه‌های علمیه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، متصل هستیم و از طرفی هم از دانشگاه، علوم جدید و علم و فناوری و به روز بودن و زندگی در عصر جدید را برخورداریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا محسوب می‌شود. امام (ره) آنقدر این موضوع برایشان مهم بود که در وصیت‌نامه خود بر آن تاکید داشته و همواره توصیه کرده‌اند جوانان و دانشجویان روابط خود را با حوزه‌های علمیه محکم‌تر و استوارتر کنند.

کلانتری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود به وحدت بین حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر راهبردها تاکید کرده اند.

کلانتری در پایان گفت: امیدوارم این نشست گامی در مسیر مسئله حیاتی و بزرگ تحول در علوم انسانی بردارد که دغدغه حوزه و دانشگاه است.

لازم به ذکر است در این مراسم پس از پخش پیام تصویری آیت الله جوادی عاملی از 40 اثر جدید وی با حضور حجت السلام محمدیان، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد وحجت‌الاسلام واعضی رونمایی شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار