مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1393 - 15:43   |   کد مطلب: 14808
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با محکومیت هتک حرمت به ساخت مقدس پیامبر گرامی اسلام، از شهرداری همدان خواست یکی از میادین و خیابان‌های اصلی شهر را به نام مبارک «محمد رسول الله» مزین کنند.
حجه الاسلام و المسلمین حمیدرضا ورکشی طالقانی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با بیان اینکه باید علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را مرور کرد، سه مولفه اصلی «فرهنگ خدامحوری و انگیزه الهی»، «وحدت و یکپارچگی» و «تبعیت از رهبری» را از عناصر اصلی وقوع این انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه اگر این سه مورد نبود هیچ گاه انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، گفت: مردم به رهبری امام خمینی(ره) برای آب و نان انقلاب نکردند بلکه انگیزه آنها ایجاد حکومتی اسلامی بود.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به سر دادن شعارهای انقلابی و دینی توسط مردم ایران، آن را عامل ترس رژیم شاهنشاهی دانست و ادامه داد: شعارهای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» باعث سقوط حکومت طاغوت شد.

*دشمن از بانگ توحیدی در ترس و هراس است

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی به یاران خود تکلیف کرده بود هرجا و تحت هر شرایطی به وقت اذان، بلند اذان سر دهند، توجه به مباحث دینی را عامل تقویت روحیه انقلابی و اسلامی عنوان کرد.

طالقانی با تأکید بر اینکه دشمن از بانگ توحیدی در ترس و هراس است، پیروزی بر سپاه بی‌شمار کفر را با تکیه بر ایمان واقعی دانست.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم داشتن انگیزه الهی، از اینکه اگر این انگیزه‌ها کنار زده شوند در آن صورت دچار خودمحوری و خودخواهی خواهیم شد، سخن به میان آورد و ابراز داشت: جامعه به ویژه مسئولان باید خودخواهی‌ها و هوای نفسانی را کنار زده و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در ادامه از وحدت ملت ایران در مواجهه با دشمنان سخن راند و گفت: اتحاد و یکپارچگی باعث خواری و زبونی دشمن تا بن دندان مسلح در برابر ملت ایران شد به طوری که همین وحدت امروز نیز باعث استمرار حیات انقلاب شده است.

*نامگذاری یکی از میادین و خیابان‌های اصلی شهر به نام «محمد رسول الله»

وی با تأکید بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برترین معروف را اتحاد و بدترین منکر را نیز تفرقه و اختلاف عنوان کرد.

طالقانی با بیان اینکه مسئولان حق ندارند اختلافات خود را به عرصه جامعه بکشانند، داشتن اختلاف نظر را امری طبیعی عنوان کرد؛ ولی در عین حال گفت: با وجود اختلاف نظر و سلایق، باید متحد و همدل بود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تبعیت از ولی فقیه گفت: تنها عامل موفقیت کشور و برون‌رفت از مشکلات پیش رو در گرو تبعیت محض از رهبری است.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با محکومیت هتک حرمت به ساخت مقدس پیامبر گرامی اسلام، از شهرداری همدان خواست یکی از میادین و خیابان‌های اصلی شهر را به نام مبارک «محمد رسول الله» مزین کنند.

وی افزود: این حرکت فرهنگی می‌تواند به دیگر شهرداری‌های کشور نیز پیشنهاد داده شود تا هر کس به سهم خود در پاسخ به این اقدام موهن، وارد عرصه شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار