مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. بهمن 1393 - 23:29   |   کد مطلب: 14846
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان
برای بسیج وبسیجی شاخص و معیار رهبری و ولایت فقیه است
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت برای دانشجویان بسیجی نباید شاخص افراد قرارگیرند بلکه رهبری و ولایت فقیه بهترین معیار و شاخص برای تعیین مسیر و حرکت است.
سید علی اصغر تروهید

به گزارش صدای دانشجو،  دانشگاه آزاد اسلامی همدان، سید علی اصغر تروهید در نشست هم اندیشی با جمعی از اعضای مرکزی شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان که در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد گفت: خوشبتانه در دوران مدیریت آقای میرزاده توجه وعنایت ویژه ای به بحث تشکل ها و بسیج دانشجویه شده است و این رویکرد موجب تقویت تشکل ها ، هیات های مذهی و بسیج دانشجویی است

وی بیان کرد: فضای باز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بسیار مناسبی برای فعالیت های بسیج با سابقه فرهنگی است و نباید حمایت ها تیم مدیریتی دانشگاه برای فراهم آمدن چنین فضای نادیده گرفته شود.

تروهید بیان کرد: هیات های نظارت بر تشکل های دانشجویی و اساتید بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در واحد ها ومراکز دانشگاهی استان همدان فعالیت می کنند و خوشبختانه در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی نیز اهتمام ویژه ای به مقوله فرهنگ و پویایی تشکل های سیاسی  واسلامی و هیات های دانشجویی وجود دارد.

نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات های نظارت بر تشکل های سیاسی اسلامی دانشجویان واساتید استان همدان تاکید کرد : روحیه همکاری بین مسؤولین و دانشجویان در این استان نوید بخش فعالیت های موثر فرهنگی است.

وی تصریح کرد: باید در بحث برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی که مطالبه به حق مقام معظم رهبری است به جدیت ورود پیدا کنید و باید بطور عام این کرسی ها آزاد اندیشی پیش از پیش فعال گردد

تروهید گفت : برگزاری کرس های آزاد اندیشی نباید معطوف به قشر خاصی گردد بلکه باید تمامی دانشجویان و اساتیدی که دل در گرو نظام دارند می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند تا ثمرات این تفکر ناب رهبری را هرچه بیشتر در دانشگاه ها شاهد گردیم.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: برای دانشجویان بسیجی نباید شاخص افراد قرارگیرند بلکه رهبری و ولایت فقیه بهترین معیار و شاخص برای تعیین مسیر و حرکت است.

تروهید با اشاره به بخش نامه تسهیل فعالیت تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی تصریح کرد: بخشنامه مذکور نه تنها محدودیتی برای فعالیتهای تشکل ها و  بسیج دانشجویی نداشته بلکه استفاده از این بخشنامه  فرصتی برای بالا بردن مطالبات سیاسی بسیج دانشجویی است.

 نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات های نظارت بر تشکل های سیاسی اسلامی دانشجویان واساتید استان همدان از اعضای شورای بسیج دانشجویی واحد همدان درخواست کرد چنانچه قسمتی از بخشنامه محدودیتی در فعالیت این نهاد ایجاد می کند با دلیل وادله بیان نماید تا پیگیر های لازم در این باره صورت پذیرد.

تروهید گفت : متاسفانه عده ای خاص با غرض ورزی و هیاهوهای بی اساس  سعی در ایجاد برداشت های نادرست از این بخشنامه دارند که مطمئن هستیم به نیت ناپاک خود پی خواهند برد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تاکید کرد بسیج وبسیجیان باید بتواند افراد مختلف را با هر سلیقه و تفکر را زیر چتر خود قرار دهند چون هر کسی دل در گرو نظام دارد بسیجی است.

در ادامه مسول بسیج دانشجویی جوزه امام جعفر صادق دانشگاه آزاد اسلامی همدان ضمن تشکر از حمایت ها و همکاریهای مسؤولین دانشگاه با بسیج وبسیجان گفت: افتتاح پایگاه بسیج دانشجویی شهید طهرانی مقدم (دانشکده فنی و مهندسی)، برگزاری جلسات حلقه صالحین، برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو، عصر شعر، تئاتر خیابانی، بزرگداشت یادواره شهدا و تعامل با بنیادهای پژوهشی، شرکتهای دانش بنیان از جمله عمکرد های این پایگاه در نیمسال اول 1393 بوده است

 محمد صادق تمهیدی با اشاره به  دغدغه های فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی اظهار کرد: نباید به خاطر بخش نامه ها فعالیت ها محدود گردد.

در ادامه این نشست سایر اعضای شورای بسیج دانشجوی سوالات و  دغدغه های خود را مطرح و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به آنها پاسخ گفت.

سید علی اصغر تروهید
سید علی اصغر تروهید

دیدگاه شما

آخرین اخبار