مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1393 - 23:31   |   کد مطلب: 14855
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا حضور مردم در صحنه های مختلف سیاست را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش صدای دانشجو، دکتر "کامران فرزاد سیر" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان، افزود: یکی از شاخص ترین ویژگی های انقلاب، شکل گیری بسیج مردمی بود که ما شاهد بودیم تا قبل از انقلاب هیچ تشکلی در کشور وجود نداشت.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بسیار گسترده خواند و ادامه داد: از دستاوردها دیگر می توان به موفقیت در حوزه های داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی و علمی اشاره کرد.

وی یکی از عمیق ترین دستاوردها را سیاست های داخلی عنوان و اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می توان به سرنگونی نظام استبدادی دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی و ارتقاء مشارکت ها و آگاهی های مردم در حوزه سیاست اشاره کرد.

دکتر فرزاد سیر اظهار کرد: در حوزه سیاست های خارجی نیز دستاورد حاکم کردن اصول نه شرقی و نه غربی بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره)، حمایت از آزادی خواهان در سراسر دنیا و افزایش روحیه خودباوری است.

وی اذعان کرد: در حوزه فرهنگی نیز شاهد نفی مظاهر و مقابله با تهاجمات فرهنگی در عرصه های مختلف، رسانه های جمعی و روزنامه ها، ارتقاء منزلت زنان در هویت اسلامی، عمومی شدن و ارتقاء آموزش و سواد در کشور با راه اندازی نهضت سواد آموزی هستیم.

دکتر فرزاد سیر در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز تغییر اقتصادی از حالت تک محصولی است، تا قبل از انقلاب اسلامی عمده صادرات براساس صدور نفت خام بود که این وابستگی باعث کاهش بودجه عمومی کشور می شد اما خوشبختانه امروزه زیرساخت های اقتصادی با یک شیب قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در تولیدات کشاورزی نیز کشور ما، واردکننده محصول بود که این وابستگی کاهش یافته است.

وی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی را سدسازی، صنایع ذوب فلز، توسعه روستاها و روی آوردن بنیاد مسکن به بحث بهسازی دانست و افزود: شهر کبودراهنگ در استان همدان نیز در این طرح پایلوت و الگو قرار گرفت.

دکتر فرزاد سیر در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما دچار تغییراتی در زمینه های علمی بود که با این تغییرات دیگر کسی جرات جسارت به کشور را ندارد از جمله این دستاوردها می توان به سلول های بنیادین، دستیابی به فناوری هسته ای، بحث فلج اطفال و تسهیلات نظامی اشاره کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار