مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1393 - 9:56   |   کد مطلب: 14866
انتشار مطالب موهن و هتاکانه‌اي به ائمه معصوم(ع) و امام خميني(ره) در رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي پروژه‌اي است که تجديدنظرطلبان بعد از انتخابات سال ۹۲ آن را کليد زده‌اند که با هدف «تقدس‌زدایی از امام و اندیشه وی» طراحي و اجرا مي‌شود.
بسیج پیشکسوتان

به گزارش صدای دانشجو، بسيج پيشکسوتان استان همدان در اعتراض به جريان‌سازي حرکت‌هاي ضد فرهنگي و انتشار مطالب موهن در فضاي مجازي بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسمه تعالي

در ماه‌هاي اخير برخي افراد و جريان‌هاي خاص، اقدام به انتشار مطالب موهن و هتاکانه‌اي به ائمه معصوم (عليهم السلام) و امام

خميني(ره) در رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي از جمله وايبر، فيسبوک، اينستاگرام کرده‌اند که اين اقدام باعث جريحه‌دار شدن احساسات بسياري از مراجع تقليد، آيات عظام و ملت شهيدپرور ايران اسلامي شده است.

اين مسئله پروژه‌اي است که تجديدنظرطلبان بعد از انتخابات سال 92 آن را کليد زده‌اند که با هدف «تقدس‌زدایی از امام و اندیشه وی» طراحي و اجرا مي‌شود. براستي نسبت برخي از مديران و جريان‌هاي سياسي با اين رويدادها و توهين‌کنندگانِ به انديشه‌هاي امام خميني(ره) در چيست؟ و زواياي پنهان اين موضوع در کجاست؟ در اين مجال به اختصار به سوابق موضوع اشاره مي شود:

نکته: پيشاپيش از بازخواني برخي اظهارات توهين آميز به ساحت ائمه معصوم (ع) و امام راحل پوزش مي طلبيم.

  1. اولين توهين پس از دوم خرداد 76 توسط اکبرگنجي انجام شد. وي گفت: «اصلاح طلبان امام را به موزه مي برند»!
  2. روز 19 فروردین ماه سال 79 تعدادی از اصلاح طلبان و چهره های ملی مذهبی عازم کنفرانسی به میزبانی حزب هانریش

بل (موسوم به سبزها) در برلین شدند. در این کنفرانس مصاحبه گنجی با تیتر «خمینی به موزه خواهد رفت «در روزنامه تاگس اشپیگل به چاپ رسید.

  1. حسين حاج فرج دباغ (سروش) از دهه 70 تاکنون بارها ادعاهايي درباره انکار وحي، نزول قرآن کريم و نيز توهين‌هاي

فراواني را درباره انديشه امام مطرح کرده که به دليل ميزان و حجم توهين‌هاي اظهار شده، از آنها عبور مي‌کنيم.

  1. هاشم آغاجري 29 خرداد سال 1381 در همدان با توهين به مراجع و موضوع تقليد گفت: «مگر مردم ميمون هستند که از مراجع تقليد کنند»! اين اظهارات وي موجب اعتراض گسترده علما و روحانيون در شهرهاي مختلف شد و در نهايت آغاجري روانه زندان گرديد. اما اين پايان اظهارات جنجالي وي نبود و هاشم آغاجري چندي بعد در بهمن ماه سال 1387 اين بار در حضور اصلاح طلبان به انديشه هاي امام توهين کرد.
  2. موج جديد توهين به مقدسات، در سال 88 و همزمان با فتنه آغاز شد و با عبور از ارزش هاي اساسي انقلاب اسلامي از جمله امام راحل، ولايت فقيه، روز قدس، استکبارستيزي و… در نهايت با جسارت به عزاي اباعبدالله، چهره شفاف افراطيون را براي مردم عيان کرد. همين موضوع اساس حماسه تاريخي 9 دي شد؛ تا بساط فتنه انگيزان برچيده شود. چند سالي اين جريان به گوشه اي خزيد و دست کم خبري از توهين علني تندروها نبود، تا اينکه با روي کار آمدن دولت يازدهم، افراطيون که گويا ميدان جولان خود را فراخ ديده اند، دوباره هجمه به مقدسات را از سر گرفتند. در ادامه به برخي از اين توهين ها در يک سال اخير اشاره مي شود:
  3. آبان ماه 92: شروع فعاليت مجدد اين جريان را ميتوان از درج مقاله توهين آميز در روزنامه بهار دانست. بهار در يادداشتي با عنوان «امام؛ پيشواي سياسي يا الگوي ايماني؟» به مناسبت عيد غدير منتشر کرد که در آن، شبهات زيادي درباره دلالت واقعه غدير خم بر مسأله خلافت و زعامت سياسي اميرالمؤمنين )ع( مطرح شد.
  4. دي ماه 92:  روزنامه « قانون» با انتشار مطلبي با عنوان«بي اعتباري شهادت زنان مصداق تبعيض جنسي است «به  احکام دين مبين اسلام توهين و قوانين اسلامي را متهم به تبعيض جنسيتي کرد. با اين وجود اقدام و موضع گيري مؤثري از جانب دولت براي مقابله با اين جريان صورت نپذيرفت.
  5. بهمن ماه 92:  روزنامه آسمان به سردبيري قوچاني با انتشار يادداشتي به نقل از« هرميداس باوند» از اعضاي جبهه ملي، حکم اسلامي قصاص را« غيرانساني» ميخواند. جبهه ملي هم خرداد ماه سال 60  بيانيه اي عليه حکم اسلامي قصاص صادر کرد و ضمن« غيرانساني» خواندن اين حکم الهي، هواداران خود را به شورش عليه آن دعوت کرد که پيرو اين بيانيه جبهه ملي، امام خميني (ره) حکم ارتداد جبهه ملي را اعلام کردند.
  6. اسفند ماه 92: مصطفي ملکيان به صراحت قرآن را ساخته پيامبر (ص) دانسته و وجود دروسي مانند معارف اسلامي در دبيرستانها و دانشگاه هاي کشور را مورد ريشخند قرار مي دهد و مي گويد: «غير از مسلمانان چيزي به نام اسلام وجود ندارد. اسلام يک شبه واقعيت است».
  7. اسفند ماه 92: اظهارات سعيد رضوي فقيه در نشست اصلاح طلبان همدان که در آن با توهين به مقامات عالي رتبه نظام، جمهوري اسلامي را حکومت فردي و ديکتاتوري ناميده بود؛ با واکنشهاي حوزه هاي علميه، آيات عظام و امت حزب الله مواجه شد.
  8. فروردين ماه 93: نعيمه اشراقي از فعالان اصلاح طلب در شبکه اجتماعي ضمن تمسخر يکي از احکام اسلامي نوشت: حکم پيامبر اسلام بي حکمت نيست، چراکه اگر مردي 4 زن داشته باشد، هووها ميتوانند باهم پاسور بازي کنند!
  9. تير ماه 93: اهانت به « مادر امام زمان» در کتابي با مجوز وزارت ارشاد.
  10. مرداد ماه 93: نجفقلي حبيبي، رئيس اسبق دانشگاه علامه طباطبايي، در برنامه "ديروز امروز فردا" گفت: «سالانه در ايام عاشورا چه پولها که در مملکت خرج ميشود، اما بازده اينها چقدر است؟ دو نفر گريه ميکنند و تمام ميشود»!
  11. شهريور ماه93:  تعداد 11 فريب خورده فعال در شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه که مطالب توهين آميز نسبت به امام راحل (ره)  توليد و باز نشر ميکردند، توسط نيروهاي امنيتي سپاه فجر استان فارس شناسايي و دستگير شدند.
  12. آذرماه 93: عيسي سحرخيز در مصاحبه جنجالي با سايت تقاطع گفت: «خيلي از اصلاح طلبان هم بر خلاف اول انقلاب ديگر علاقه اي به آقاي خميني ندارند...»
  13. دي ماه 93: روزنامه اصلاح طلب "مردم امروز" همسو با اقدام نشريه هتاک فرانسوي در قبح زدايي اهانت به پيامبر اسلام)ص(، با انتشار تصويري از جرج کلوني بازيگر و تهيه کننده آمريکايي در مراسم گلدن گلاب 2015، تيتر« کلوني: من هم شارلي هستم » را براي صفحه نخست خود برگزيد.
  14. بهمن ماه 93: صدور مجوز آلبوم هاي زنان خواننده توسط وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي و عکس العمل آيات عظام و مراجع تقليد حضرت آيت ا... نوري همداني و حضرت آيت ا... مکارم شيرازي نسبت به آن.
  15. بهمن ماه 93:  يکي از مديران استان همدان در اقدامي عجيب و سوال برانگيز دريکي از شبکه هاي اجتماعي مرگ ملک عبداله را با رحلت امام خميني (ره) و آيت ا... مهدوي کني مقايسه کرده و مطالب موهني را نشر داده است. استاندار همدان ضمن عزل وي، رسيدگي به مسئله را به هيأت تخلفات اداري ارجاع داد. فرد مذکور از سوي دستگاه قضايي همدان نيز احضار و پس از تفهيم اتهام راهي زندان شد.

به نظر مي رسد، خط فتنه جديد با هجمه به ارزش هاي ناب اسلامي و با هدف عادي سازي توهين به مقدسات، آغاز شده است. در اين ميان برخي از رسانه ها و افراد، آگاهانه به اين آتش ضداسلامي دامن مي زنند و برخي هم جاهلانه در ميدان دشمن بازي مي کنند. اما در هر صورت با توجه به ضرورت وحدت اسلامي در ميان مسلمانان که با ظهور تکفيريها دو چندان شده است، ضروري به نظر مي رسد مسئولان استان مهره هاي داخلي اين فتنه انگيزي را شناسايي و با آنان برخورد کنند.

در اين رابطه مهمترين مطالبات خيل عظيم پيشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان به شرح ذيل اعلام مي گردد:

  1. توجه مسؤلان و آحاد مردم نسبت به عمق حادثه و شناخت اهميت جريان سازي ضد فرهنگي که توسط تجديد نظر طلبان سازماندهي مي شود.
  2. اعلام مواضع قاطع، شفاف و رسمي توسط مسؤلان استان نسبت به اهانت آشکار به ساحت مقدس رسول گرامي اسلام (ص)
  3. توجه مسؤلان ارشد استان نسبت به اجرايي نمودن وعده هاي رئيس جمهورِ محترم، مبني بر حرکت در مسير اعتدال و پرهيز از هر گونه تنش و حاشيه سازي در جامعه بوسيله ي کنترل و مديريت جريان ها و افراد تجديد نظر طلب.
  4. براساس ماده 514 قانون مجازات اسلامي ايران (مصوب 1375) «هرکس به حضرت امام خميني، بنيانگذار جمهوري اسلامي رضوان ا... عليه و مقام معظم رهبري به نحوي از انحاء اهانت نمايد به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. » لذاضمن قدر داني از استاندار محترم نسبت به عزل فرد خاطي و تشکر از دستگاه قضايي استان دراحضار و بازداشت وي، تقاضا دارد برخورد قضايي مناسب صورت پذيرد.
  5. پشتيباني قاطع از مواضع فقهي آيات عظام نوري همداني و مکارم شيرازي نسبت به صدور مجوز آلبوم هاي زنان خواننده.
  6. ضرورت توجه تمامي مسؤلان و مردم شهيد پرور استان همدان به استمرار حرکت در مسير اصول اساسي انقلاب اسلامي و تبيعيت مطلق از ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي(
  7. مراقبت نهادهاي دولتي و نظارتي در پيشگيري از رخ دادن حوادث مشابه در آينده.
  8. توجه مسؤلان معنوي و اجرايي استان همدان به اين نکته که همدانِ دارالمومنين و دارالجهاد تا کِي بايد دستخوش حوادث و اقدامات برنامه ريزي شده و نابخردانه افراد و جريان هاي تجديد نظر طلب باشد؟
  9. پيشکسوتان جهاد و شهادت با صبر انقلابي، وظيفه ي خود را روشنگري براي آحاد جامعه و تلاش در جهت وحدت و يکپارچگي مردم و مسؤلان نظام مي دانند و اعلام مي دارند: مِن بعد با همين رويه و تحت رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، حرکت هاي توهين آميز به ساحت قدس ائمه معصوم عليهم السلام و معمار کبير انقلاب اسلامي و ارزشهاي انقلاب اسلامي را توسط هر فرد يا جرياني باشد بر نخواهند تابيد.

والسلام

بسيج پيشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار