مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1393 - 10:03   |   کد مطلب: 14868
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید در برابر فتنه‌ها هوشیار بود، گفت: سران فتنه غیرقابل بخشش هستند و هر فردی که از رفع حصر سخن می‌گوید خود نیز فتنه‌گر است.
سید جلال رضوی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی امشب در مراسم جشن بزرگ انقلاب در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با بیان اینکه 35 سال پیش در آغاز طلیعه فجر همه نگران بودند که آیا هواپیمای امام(ره) در فرودگاه مهرآباد بر روی زمین خواهد نشست، اظهار کرد: خداوند مقدر کرده بود تا فردی شایسته، باصلابت، فیلسوف، شجاع، آگاه و مدبر در میدان قدم بگذارد و کشور اسلامی اسیرشده در چنگال شرق و غرب را نجات دهد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند دشمنان را در غفلت فرو برد تا هواپیمای امام بر روی زمین بنشیند، تصریح کرد: 32 کیلومتر انسان از زن و مرد به استقبال امام راحل رفتند و رهبر انقلاب وارد کشور شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اقدام شایسته مردم همدان با مدیریت شهید محراب آیت‌الله مدنی، در هنگام حرکت تیپ زرهی کرمانشاه به سمت تهران، افزود: اگر مردم همدان به همراه شهید مدنی کفن‌پوش مانع حرکت ارتش کرمانشاه به تهران نمی‌شدند، امکان تنگ‌تر شدن محاصره و تلفات بیشتر در جریان پیروزی انقلاب وجود داشت.

وی با بیان اینکه امام راحل به جهان اسلام هویت و به قرآن عظمت بخشیدند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) معادلات رژیم صهیونیستی در منطقه، خاورمیانه و جهان را به هم ریخت.

*بنیانگذار کبیر انقلاب به خدایی بودن کارش اعتقاد کامل داشتند

رضوی با بیان این مطلب که امام(ره) در نخستین مصاحبه خود در 15 بهمن 57 با حضور 300 خبرنگار داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی را تشریح کرد، در ادامه با تأکید بر اینکه امام خواهان بازگشت ارتش به دامان ملت شد، خاطرنشان کرد: اتصال کلام امام و رهبری به آسمان برای همگان به روشنی مشخص و مبین است.

وی با تأکید بر اینکه یک روز قبل از پیروزی نهایی عده‌ای از امام(ره) خواستند عقب‌نشینی کنند، اما ایشان قبول نکردند و انقلاب به پیروزی رسید، این مهم را از دوراندیشی و شجاعت حضرت امام(ره) دانست.

رضوی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با قدرت ایمان به خدا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب به خدایی بودن کارش اعتقاد کامل داشت و با دستان خالی اما قدرت ایمان و همراهی مردم، در مقابل حکومت تا بن دندان مسلح پهلوی ایستاد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر اساس یک نقشه راه مدون و حساب‌شده حرکت کردند، افزود: امام خمینی(ره) از یک حکومت اسلامی گام‌های خود را آغاز کردند و رسیدن به یک تمدن اسلامی را برای این حوزه ترسیم کردند.

*نامه رهبر معظم انقلاب به فطرت جوانان غربی تلنگر زد

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تاریخ حوزه علمیه را می‌توان به قبل و بعد از ظهور امام خمینی(ره) تقسیم کرد، ادامه داد: امام راحل مرجعیت را به جایگاه اصلی خود به عنوان نیابت امام زمان(عج) بازگرداندند.

وی با تأکید بر اینکه ظهور امام در عالم باعث ایجاد زلزله شده، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آماده‌باشی برای ظهور امام زمان(عج) است.

رضوی با اشاره به اینکه امروز دشمنان یک روز به پیامبر(ص)، جبرییل و میکاییل توهین می‌کنند و روزی دیگر قرآن را به آتش می‌کشند، گفت: امروز دشمنان برای نابودی اسلام حجاب را نشانه گرفته‌اند، نهاد مقدس خانواده را مورد هجوم قرار می‌دهند و یا با زرادخانه به جنگ اسلام می‌روند تا نشانی از آن باقی نماند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکای شمالی، افزود: این پیام امروز در قلب و دل جوانان غرب که با فرهنگ ما آشنایی ندارند نشسته و آنها را تسخیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نامه رهبر معظم انقلاب به فطرت جوانان غربی تلنگر زد، تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران از این اقدام و تأثیر آن یکه خوردند.

* پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی به 70 زبان دنیا ترجمه شده است

رضوی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی یک پیام سیاسی نبود بلکه یک پیام الهی بود، گفت: به همین دلیل این پیام به 70 زبان دنیا ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه ترفند اسلام‌هراسی غرب در جهان با هدف کنترل مسیر اسلام شکست خورده، در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی چون سردار قاسم سلیمانی از نسل سلمان فارسی حضور دارند تا دشمن نتواند این نظام و انقلاب را تهدید کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند با روی کار آمدن روحانیون علم در ایران تعطیل می‌شود، گفت: برخلاف این تصور ایران اسلامی پیشرفت‌های علمی چشمگیر داشته و دشمنان را مات و مبهوت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب مصر به دلیل نداشتن رهبر به بیراهه رفت، اظهار کرد: با این وجود به زودی شاهد خواهیم بود که بیداری اسلامی در عربستان نیز ظهور خواهد کرد.

*ما از راه شهدا باز نمی‌گردیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بدون اجازه و هماهنگی با مقام معظم رهبری انجام نمی‌شود، با تأکید بر اینکه اگر انحرافی در مذاکرات روی دهد، پیش از هر فردی رهبری تذکر خواهند داد، خواستار توجه به این مهم شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید در برابر فتنه‌ها هوشیار بود، گفت: سران فتنه غیر‌قابل بخشش هستند و هر فردی که از رفع حصر سخن می‌گوید خود نیز فتنه‌گر است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران به سراغ ولیعهد و همسر سابق شاه نیز رفتند، ادامه داد: به گواهی همه دانشگاهیان و اعضای حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری نخستین فردی بودند که متوجه ریشه‌های خارجی فتنه شدند.

رضوی با اشاره به اینکه هتاکان هر چه می‌خواهند در فضای مجازی بنویسند اما ما از راه شهدا باز نمی‌گردیم، خاطرنشان کرد: دلبستگی ما به افراد به خاطر ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت است که توسط رهبری تبیین شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار