مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. بهمن 1393 - 2:34   |   کد مطلب: 14891
باید تلاشهایی که برای به ثمرنشستن این نظام انجام گرفته است، را به جوانان بازگو کنید تا جوانان بدانند که مردم چه مشقتهایی برای این انقلاب کشیده اند و به آسانی به دست نیامده است.
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

به گزارش صدای دانشجو  به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای موسسه ریحانه النبی(س) با وی گفت: حجابی که در اسلام بیان شده دارای سه مرحله است که در یک مورد خداوند برای عموم آورده است که دختران و زنان از وسایلی که جلب توجه مردان می‌کند، دوری کنند.

وی ادامه داد: زمانی که مردان بدانند زنی باحجاب است به او آزار نمی‌رسانند اما زنان بی‌حجاب مورد آزار بیشتری قرار می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که جزو حجاب زنان محسوب می‌شود صدای آنهاست زیرا خداوند در قرآن آورده است که زنان هیچگاه به گونه‌ای صحبت نکنند تا مردان بیمار با صدای آنها جذب شوند.

وی در خصوص حکم تکخوانی زنان افزود: تکخوانی زنان حرام است زیرا ممکن است موجب تحریک مردان شود.

[آیت‌الله العظمی علوی گرگانی تکخوانی زنان را حرام اعلام کرد]
آیت الله العظمی علوی گرگانی بیان کرد: از دیگر مسایلی که در زمینه حجاب باید رعایت شود، نحوه راه رفتن زنان است زیرا بانوان نباید به گونه‌ای پای خود را بر زمین بزنند که جلب توجه کند.

وی با بیان اینکه قوانین در انقلاب اسلامی باید همیشه مبتنی بر اسلام و براساس احکام الهی باشد، گفت: در جامعه امروز که انقلاب اسلامی است، باید احکام الهی در خصوص مسئله حجاب رعایت شود.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در روایات نیز درخصوص حجاب زنان بسیار آمده است زیرا اصلاح جامعه در گرو اصلاح زنان است، گفت: اگر بانوان جامعه حجاب را رعایت کنند بسیاری از مفاسد جامعه کاهش می‌یابد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی ادامه داد: هر چه بی حجابی بیشتر شود آمار ازدواج‌ها پایین‌تر و طلاق نیز افزایش می‌یابد.

همچنین، آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه گفت: اگر علما نسبت به مسئولین تذکری را می دهند، نباید آنها ناراحت شوند چرا که علما و مراجع دلسوز انقلاب و کشور هستند و می خواهند که انحراف به وجود نیاید.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: اختلاف سلیقه در همه کارها وجود دارد اما باید مراقب باشیم که دشمنان اسلام و نظام با به وجودآوردن اختلافات ما را از هم دور نکنند و نباید اختلاف سلیقه در مدیریت کشور تأثیر بگذارد و باید با همدلی و یکرمگی کشور را اداره کرد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: باید تلاشهایی که برای به ثمرنشستن این نظام انجام گرفته است، را به جوانان بازگو کنید تا جوانان بدانند که مردم چه مشقتهایی برای این انقلاب کشیده اند و به آسانی به دست نیامده است.

ایشان در پایان با اشاره به مبارزات امام خمینی(ره) بیان کرد: شاه تصمیم داشت که اسلام را در مملکت ما از بین ببرد و امام(ره) با قیام خود اهداف شاه را از بین برد و نقش بر آب کرد. مردم نیز باید از مکتب اسلام، مراجع عظام تقلید و رهبری معظم انقلاب تبعیت کنیم تا آسیبی به این انقلاب وارد نشود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار