مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. اسفند 1393 - 23:21   |   کد مطلب: 14908
نشست گفتمان سازی جمعیت و خانواده با حضور تعداد 450نفراز دانشجویان و اساتید درمحل دانشکده فنی و حرفه ای حضرت زینب کبری (س)برگزارگردید.
گفتمان سازی جمعیت و خانواده‎

به گزارش صدای دانشجو، نشست گفتمان سازی جمعیت و خانواده با حضور تعداد 450نفراز دانشجویان و اساتید درمحل دانشکده فنی و حرفه ای حضرت زینب کبری (س)برگزارگردید.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان، طیب فریادرس: دراین مراسم با اشاره به موضوع فمینیسم و مقایسه ی آن با ارزش و کرامت انسانی و حقوق برابر انسانی اسلامی زن غرب هیچگاه حق و عدالت را در حقوق زنان رعایت نکرده.درقرون وسطی زن به عنوان دارایی برای پدرو همسرتلقی می گردند.وبه عنوان یک کالای مصنوعی مدنظربود دردوران مدرن و پست مدرن به عنوان کالای عمومی برای عطش های اشباه نشدنی درنظرگرفته شده است.

وی در ادامه افزود: فمینیسم افراطی است،درمقابل تفریط دوره های گذشته نفی واقعیت  های طبیعی و معنوی جنسیت زن می باشد.

درادامه مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه دراستان گفت: بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی جمعیت و فرزند پروری گفت:توطئه غرب و استکبارجهانی در کاهش نرخ رشد جمعیت سیاست ها و برنامه های آنها جهت توقف برنامه های جمعیتی ایران بسیارمشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی افزود: رفع موانع ازدواج ،کاهش آمارطلاق ،تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند ،کاهش سن ازدواج وحمایت از زوج های جوان ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ، ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی ازجمله برنامه هایی است که باید فرهنگ سازی آن توسط نخبگان و دانشجویان صورت بگیرد.

درادامه سرکارخانم دکترمحمدی پارسا عضو ستاد" ایران جوان بمان "استان همدان باارائه آمارهایی ازروند رشد جمعیتی در دهه 60 و هر م جمعیتی ایران در آن سال ها و توجه به فرصتی که اکنون دراختیار جوانان دهه شصتی کشورمان به عنوان پنجره جمعیتی ایران باشد و فرصتی  که بسیاری از کشورها آرزو ی رسیدن به آن رادارند و زمانی برای هرکشوری ایجاد می شود که جمعیت در سن کارو فعالیت اقتصادی درآن کشور به حداکثر میزان خود برسد و اکنون باید باحل مشکلات اشتغال و ازدواج از فرصت طلایی پنجره جمعیتی بهره گرفت.

وی درادامه افزود: کمرنگ شدن اعتقاد به رزاقیت خداوند،سقط جنین ،رواج زایمان های سزارین که خود باعث محدود شدن فرزندآوری است.

کاهش میل زنان و دختران ایرانی به نقش اصلی خودیعنی مادربودن وحس لطیف مادرشدن به معضلات تک فرزندی و مشکلات شخصیتی درآنها اشاره کرد، نفوذ الگوی زندگی غربی در میان نخبگان و الگو برداری اشتباه و به اصطلاح روشنفکرانه موجب شده تا این قشر هدف اصلی خودرا درزندگی کسب علم و دانش دانسته و تعلقات به زندگی مدرن و دلبستگی بیش از حد به دنیا ماراازحقیقت زندگی دورگرداند.

گفتمان سازی جمعیت و خانواده‎
گفتمان سازی جمعیت و خانواده‎

دیدگاه شما

آخرین اخبار