مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1393 - 23:36   |   کد مطلب: 14930
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: بی‌طرفی دستگاه قضایی به معنای بی‌تفاوتی در قبال فتنه‌ها و تعدی به ارزش‌ها و قانون نیست.
دادگستری همدان

به گزارش صدای دانشجو به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری همدان، محمدرضا مترقب در جلسه شورای مدیریت و برنامه‎ریزی دادگستری استان با اشاره به وجود برخی جریان‌ها در فضای فکری و سیاسی کشور و استان که مترصد تطهیر عوامل فتنه 88 و اقدامات آنان هستند، اظهار کرد: دست‌هایی در تلاش‌اند تا اهانت به شخصیت‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و توطئه علیه نظام را تا حد تخلفات و اشتباهات ساده و فردی تنزیل دهند و با ترویج اباحه‌گری این قبیل جرائم را امری عادی و شایع وانمود کنند.

وی گفت: مجموعه قضایی کشور مستقیماً به ولایت معظم فقیه منتسب است و عزت و اعتلای کشور به برکت وجود ولایت فقیه است که در غیاب حضرت ولیعصر(عج) شرط مصونیت اسلام و مسلمانان از مخاطرات و آسیب‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان همدان تأکید کرد: بی‌طرفی دستگاه قضایی به معنای بی‌تفاوتی در قبال فتنه‌ها و تعدی به ارزش‌ها و قانون نیست.

وی ادامه داد: در حوزه صیانت از حریم ولایت فقیه شرع مقدس، نظام و قانون، مجموعه‌های قضایی حسب تکلیف قانونی با قاطعیت انجام وظیفه خواهند کرد و مفهوم بی‌طرف بودن مجموعه‌های قضایی، عدم غرض‌ورزی در تصمیمات، تعقیبات، احکام و حرکت در مسیر قانون است.

مترقب انفعال در برابر جریان‌هایی که از طریق جنگ نرم و استحاله در پی براندازی نظام هستند را آسیبی جدی دانست و اظهار داشت: حسب نظر حضرت امام (ره) ولایت فقیه از اوجب واجبات و حتی شرط پذیرش سایر واجبات و تکالیف فردی است و مجموعه‌های قضایی در صیانت از این اصل اعتقادی و قانونی سر سوزنی عقب نخواهند نشست و در انجام این تکلیف از اینکه دیگران با زدن برچسب، به اتهام‌زنی روی آورند واهمه‌ای ندارند.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام هیچ کس با آزادی عقیده و مردمسالاری مخالفتی ندارد و از خشونت حمایت نمی‌کند اما نباید با لفاظی و بازی کردن با عبارت و جملات درصدد تغییر معانی و تأثیرات آن برآمد و اشاعه فساد و هنجارشکنی در جامعه تحت هر اصطلاح با هر عنوانی مذموم بوده و شایسته رسیدگی و پیگرد قانونی است.

رئیس کل دادگستری همدان ابراز امیدواری کرد که مردم و مسئولان دلسوز نظام با همراهی و همدلی و تمسک به ولایت فقیه از این بزنگاه تاریخی و بحرانی با سلامت و عزت عبور کرده و انقلاب اسلامی به دست باکفایت صاحب‌الامر(عج) به سرانجام نورانی خود برسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار