مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. اسفند 1393 - 13:48   |   کد مطلب: 14953
همایش منطقه ای "امت واحده ی اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی"
تحکیم وحدت با دوری از نگرش ها و تعصبات خشک ممکن می شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بابیان اینکه هیچ یک از مذاهب مانند شیعه و سنی از لحاظ اعتقادات به هم نزدیک نیستند، گفت: برای تحکیم وحدت باید از نگرش ها و تعصبات خشک دوری کرد.
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی عصر شنبه در همایش «امت واحد اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: عامل اصلی اختلافات بین انسان ها اینست که انسان به حقیقت واقعی نرسیده و هر کس افسانه ای را پیش گرفته و بر روی آن پافشاری می کند.

وی با بیان اینکه مسئله ای بین شیعه و سنی نیست، گفت: خداوند در قرآن کریم همه پیروان کتاب های آسمانی را به وحدت دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به نگرش اسلام به نسل بشر و سایر ادیان، گفت: اسلام نیامده تا با ادیان دیگر بجنگد.

آیت الله محمدی با افزودن این نکته که حق همیشه حق است و باطل همیشه باطل است، ‌افزود: خداوند عربها را به دلیل نژادپرستی عذاب خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه باید عوامل اختلاف بین شیعه و سنی را بررسی کرد، گفت: هیچ قوم و مذهبی مانند تشیع و تسنن از لحاظ اعتقادات به هم نزدیک نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در هر دین و مذهبی نباید به مقدسات مذاهب دیگر توهین کرد، اذعان داشت: به منظور تحکیم وحدت باید از نگرش ها و تعصبات خشک دوری کنیم.

بزرگترین تکلیف بر دوش علمای اهل تسنن و تشیع است که عموم مردم را آگاه سازند تا افراطی فکر و عمل  نکنند.آیت الله محمدی ادامه داد: امروز بزرگترین تکلیف بر دوش علمای اهل تسنن و تشیع است که عموم مردم را آگاه سازند تا افراطی فکر و عمل  نکنند، چراکه دشمن به دنبال شکار مستضعفین فکری شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود تا به دام شیاطین گرفتار نشد، گفت: تشیعی که از انگلیس و تسننی که از آمریکا بیاید باعث نابودی اسلام می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار