مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. اسفند 1393 - 0:36   |   کد مطلب: 14963
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار نفر از همدان در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بازدید کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود از 8 اسفند ماه سال 93 تا 14 فروردین ماه 94 نیز 16 هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند.

به گزارش صدای دانشجو، روح‌الله عروجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اعزام دوره چهارم کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: اعزام راهیان نور از 8 اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا 29 اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره حدود 4 هزار نفر از دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و از یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از 29 اسفندماه سال جاری نیز پیک اعزام خانواده‌ها آغاز می‌شود، ابراز داشت: طی این مدت نیز خانوده‌های معظم شهدا، بسیجیان محلات از پایگاه‌های مقاومت و مساجد سراسر استان و... در قالب کاروان‌های راهیان نور سازماندهی شده و به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به مدت زمان اردوهای راهیان نور افزود: این اردوها به مدت 4 روز طول می‌کشد که در این مدت بسیجیان از زیارتگاه‌های جنوب کشور بازدید می‌کنند.

*اعزام 8 هزار نفر به صورت سازماندهی شده به اردوهای راهیان نور

عروجی با بیان اینکه استان همدان در اهواز و خوزستان محل اسکان یک هزار و 500 نفر را آماده کرده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از 8 اسفند ماه سال جاری تا 14 فروردین ماه سال 94 بیش از 8 هزار نفر به صورت سازماندهی شده در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

وی ادامه داد: در این ایام کاروان‌هایی نیز به صورت خودجوش و با هیئت‌ها یا خانوادگی راهی این مناطق می‌شوند که تعداد آنها نیز 8 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه طی مدت اقامت این خانواده‌ها و کاروان‌ها در مناطق عملیاتی جنوب کشور آمادگی دارد در خصوص راهنما، اسکان، پذیرایی و ... خدمات‌رسانی کند.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، هنرمندان، طلاب، اساتید دانشگاه و... به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده‌ و از مناطق و یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید کرده‌اند.

عروجی با بیان اینکه در ایام پایانی سال و نوروز 94 نیز کاروان‌های راهیان نور با استقبال فراوان بسیجیان و مردم مواجه است، گفت: در مجموع 16 هزار نفر از 8 اسفند ماه سال 93 تا 14 فرودین ماه 94 از مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌های شهدا در این مناطق بازدید می‌کنند.

* راهیان نور و یادمان شهدا مبلغ خاموش فرهنگ ایثار و شهادت

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان از اردوهای راهیان نور تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور یک برنامه راهبردی دراز مدت با فرهنگ متعالی دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان راهیان نور را یک برنامه تربیتی دانست و افزود: بازدید از رزمگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و شهادتگاه‌های شهدا به عنوان یک مبلغ خاموش با تک تک افراد صحبت می‌کند و در فضای معنوی راهیان نور شهدا خود مبلغانی هستند که بر شرکت‌کنندگان اثر می‌گذارند.

وی با اشاره به اثربخشی اردوهای راهیان نور به ویژه در نسل نوجوان و جوان گفت: برنامه‌های مختلفی نیز طی اردو اجرا می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های آموزشی اخلاقی، قرائت ادعیه، روایتگری و ... اشاره کرد.

عروجی اظهار کرد: از ظرفیت راهیان نور می‌توان در خصوص آشناسازی نسل جوان با اخلاق اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح محلات یا از طریق سپاه شهرستان‌ها برای ثبت‌نام در اردوها اقدام کنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار