مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. اسفند 1393 - 7:03   |   کد مطلب: 14986
70 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه‌های آزاد و پیام نور شهرستان تویسرکان امروز عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
راهیان نور

به گزارش صدای دانشجو، دانشجویان دختر دانشگاه های آزاد و پیام نور تویسرکان پس از قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و بدرقه مسئولین به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان در جمع دانشجویان اعزامی به راهیان نور گفت: رضای معنوی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادآوری جانفشانی رزمندگان آن دوران موجب تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل سوم و چهارم می‌شود.

مجتبی بابایی راهیان نور را گسترش دهنده فرهنگ دفاع مقدس، گنجینه ارزشمند مقاومت، جهاد و ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: تبیین جایگاه دفاع مقدس و شهدا در میان نسل جوان، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی با بيان اينكه شهداي ما كاري حسيني كرده‌اند، خاطرنشان كرد: حالا نوبت ما است كه كاري زينبي كنيم و نگذاريم زحمات و جانفشاني‌هاي آن عزيزان هدر برود و بايد با دفاع از آرمان‌هاي امام(ره) و شهداي هشت سال دفاع مقدس اين نظام و انقلاب را به سر منزل مقصود برسانيم.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با تأكيد بر اينكه وظيفه ما دانشگاهيان تلاش در عرصه علم و دانش است، گفت: البته اين به تنهايي كافي نيست و مهمتر از آن، اين است كه همه ما و به خصوص شما بسيجيان پس از مراجعه به دانشگاه جهاد فرهنگي کنید و علاوه بر سعي براي بهتر بودن بايد تلاش کنید جامعه را نيز به سمت مطلوب حركت دهيد.

وی افزود: نماد رشد فرهنگي در اين واحد اين است كه مسجد ما با حضور پرشور دانشجويان گرم شود و در زمينه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر پرتلاشگر از قبل حضور داشته باشيد.

بابایی خطاب به دانشجویان گفت: در این راستا شما وظیفه سنگینی پس از بازگشت از مناطق عملیاتی دارید، چرا که شما با حضور در آن مناطق با شهدا آشنا شده‌اید و می‌توانید به خوبی سفیران جهاد فرهنگی در دانشگاه به ویژه در اقامه نماز جماعت در مسجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشید.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی توجه به معنویت فردی باید همراه با توجه به توسعه معنویت اجتماعی باشد و نمی‌توان نسبت به جامعه بی‌تفاوت بود و در این راستا دانشجویانی که به راهیان نور اعزام می‌شوند، می‌توانند در انتقال فرهنگ‌های اصیل انقلاب، اسلامی و شهید و شهادت نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با اشاره به اینکه تحصیل و تهذیب باید در کنار یکدیگر باشد، تأکید کرد: جهاد علمی و پیشرفت تحصیلی زمانی در جامعه مؤثر است که همراه به جهاد فرهنگی و توجه به معنویات نیز باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار