مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. اسفند 1393 - 2:13   |   کد مطلب: 15004
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان از هیئات مذهبی خواست تا در برگزاری ایام فاطمیه دچار افراط نشوند.
حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ‌ورکشی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا - حجت‌الاسلام "حمیدرضا طالقانی ‌ورکشی" اظهار کرد: بر اساس استفتائات آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی، ایام فاطمیه در سه روز 11، 12 و 13 جمادی الاول و ایام فاطمیه دوم در سه روز یکم، دوم و سوم جمادی الثانی بوده که افراط در تعداد ایام کار پسندیده ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد روزهای عزاداری در سیره و سنت پیامبران و معصومین هم نیست، افزود: اگر این ایام توسعه یابد، تنها آسیب آن این بوده که باید شاهد حرمت شکنی های مختلف باشیم.

حجت‌الاسلام طالقانی ‌ورکشی در بخش دیگری گفت: یکی از بزرگترین فضیلت های حضرت فاطمه(س) نزول حضرت جبرئیل به مدت 75 روز بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر(ص) به منظور گزارش حوادث و رویدادهای آینده است.

وی با تاکید بر اینکه با رحلت پیامبر(ص) وحی نیز منقطع شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) این رویدادها را برای حضرت علی(ع) بازگو کرده و ایشان نیز یادداشت می کردند که مجموعه گزارشات در صحیفه حضرت زهرا(س) بوده که در اختیار حضرت مهدی(عج) قرار دارد.

حجت‌الاسلام طالقانی ‌ورکشی با اشاره به فرمایش حضرت مهدی(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) تصریح کرد: ایشان می فرمایند دختر پیغمبر برای من الگو است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت مهدی(عج) عصاره تمام انبیا و اولیاست، گفت: قیام مهدی(عج) قبل از این که مهدوی باشد فاطمی است.

عفت و حیاء بالاترین امتیاز یک زن است

حجت‌الاسلام طالقانی ‌ورکشی در ادامه با اشاره به اینکه دختران و زنان باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بالاترین افتخار برای یک زن را این دانست که که مردی او را نبیند و او هم مردی را نبیند.

وی اضافه کرد: منظور ایشان این است که زن نگاه حرام نداشته باشد و خود را در معرض دید نامحرم قرار ندهد و مرد هم باید به زنان نگاه حرام نداشته باشد و در هر جا که حضور دارد پوشش خود را حفظ کند.

وی عفت و حیا را بالاترین امتیاز یک زن دانست و گفت: زنان جامعه اسلامی ما، از این عفت بهره مند هستند و امیدواریم تا به برکت این ایام دختران و زنان توفیق بیشتری کسب کنند.

در روزهای فاطمیه از برگزاری جشن بپرهیزید

حجت‌الاسلام طالقانی ‌ورکشی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مصرف آجیل، میوه و شیرینی در هیچ زمان به غیر از ساعات روزه داری منعی ندارد، گفت: مردم باید در روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین برای تسلای امام زمان(عج) و حرمت قائل شدن، از برگزاری جشن دوری کرده اما دور هم جمع شدن، صله رحم و گفت و گو از هیچ نظر منعی ندارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رفتار و کردار مردم جامعه ما در سال های قبل هم به گونه ای بوده که ارادت خود را به ائمه اطهار(س) نشان داده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار