مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. فروردين 1394 - 10:43   |   کد مطلب: 15055
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از امتیازها و اهمیت بقاع و اماکن متبرکه آن است که این اماکن مقدس جزیی از ریشه های مهم فرهنگی به حساب می آید و نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت ارزش های فرهنگی و مصونیت از هر گونه تهاجم و تعرض فرهنگی دارند.

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب میهمانان، مسافران نوروزی و زائران بومی از بقاع متبرکه استان بازدید و زیارت کردند

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی اظهار کرد: هر کدام از بقاع متبرکه منبع خیری در راستای استفاده از ظرفیت های فرهنگی و معنوی هستند که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی به طرح های این سازمان در ایام نوروز و ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز و استقبال از مسافران نوروزی در 60 بقعه استان برگزار شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: از امتیازها و اهمیت بقاع و اماکن متبرکه آن است که این اماکن مقدس جزیی از ریشه های مهم فرهنگی به حساب می آید و نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت ارزش های فرهنگی و مصونیت از هر گونه تهاجم و تعرض فرهنگی دارند.

وی همچنین به اجرای طرح خیمه های معرفت در این ایام اشاره و عنوان کرد: پاسخ گویی به شبهات دینی توسط مبلغان دینی دوره دیده در بقاع متبرکه صورت می گیرد.

وی با اشاره به حضور فعال اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در از پذیرایی میهمانان نوروزی گفت: در ایام نوروز امسال اداره کل اوقاف همدان با ایجاد امکانات و تجهیزات زمینه اسکان مسافران در بقاع متبرکه در سطح استان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط جوی استان همدان غیرقابل پیش بینی است و امکان برودت هوا در ایام نوروز وجود دارد گفت: اوقاف همدان با ایجاد امکانات در بقاع شاخص همدان از جمله امامزاده عبدالله (ع)شهر همدان این آمادگی را دارد که در صورت لزوم مسافران نوروزی را اسکان دهد.

255 بقعه متبرکه در سطح استان همدان وجود دارد که 10 امامزاده از بقاع شاخص استان محسوب می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار