مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. فروردين 1394 - 10:55   |   کد مطلب: 15057
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اعزام سالانه 30 هزار نفر از همدان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: در حال حاضر اعزام یک سوم از این میزان باقی‌ مانده که در حال اجراست و تا 15 فروردین ماه سال جاری انجام می‌شود
غلامعلی ابوحمزه

به گزارش صدای دانشجو، سردار غلامعلی ابوحمزه اظهار داشت: امسال حدود 30 هزار نفر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از سطح استان همدان به منطقه غرب و جنوب کشور اعزام شوند.

وی افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی مدون و منظم و همکاری مسئولین در سطوح مختلف تاکنون حدود 17 هزار نفر به منطقه غرب و جنوب اعزام شده‌اند که عمده آنها دانش‌آموز هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: حدود 4 هزار و 125 نفر نیز دانشجو اعزام شده‌اند که آخرین گروه آنان 29 اسفند ماه 93 از اردوهای راهیان نور برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا 15 فروردین ماه سال جاری نیز مابقی افراد به این مناطق اعزام خواهند شد، ابراز داشت: این افراد بیشتر از بسیجیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان سپاه و دیگر اقشار جامعه هستند.

ابوحمزه یادآور شد: در این راستا یک مقر با هماهنگی آموزش و پرورش در خرم‌آباد و مقر شهید مقصودیان و یک مرکز آموزش سپاه خوزستان نیز در اهواز پیش‌بینی شده که در مجموع با ظرفیت اسکان حدود یک هزار نفر پذیرای کاروان‌های راهیان نور هستند.

وی اضافه کرد: مدت در نظر گرفته شده برای کاروان‌های راهیان نور نیز سه روز است که زائر طی این مدت از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند.

*بخش عمده‌ای از کاروان‌های راهیان نور را جوانان تشکیل می‌دهند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به هزینه ثبت‌نام راهیان نور افزود: بخشی توسط سپاه تأمین شده و بخشی نیز توسط مجموعه استانداری، فرمانداری، ادارات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، ارشاد و خود افراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی سپاه در بحث شرکت جوان سیر بیان داشت: در حال حاضر حدود 13 دستگاه اتوبوس در اختیار داریم که با توجه به کیفیت مناسب این اتوبوس‌ها، از آنها برای سفر راهیان نور استفاده شده است.

ابوحمزه تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاروان‌های راهیان نور می‌توان به بحث راوی، روحانی، برگزاری نماز جماعت، بیان خاطرات و زندگینامه شهدا و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل جوان مجموعه توفیقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان استان همدان داشته‌اند توسط راویان در طول مسیر بیان شود همانگونه که در اردوهای راهیان نور غرب کشور بحث سرپل ذهاب، کرمانشاه، مرصاد و ... بیان می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: بخش عمده‌ای از 30 هزار نفر اعزامی به راهیان نور که دوسوم آنها به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و یک سوم آنها نیز در حال اعزام هستند را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بازدید برخی از افراد نیز به صورت خودجوش یا اعزامی از طریق حسینیه‌ها، مساجد و دیگر اقشار از مناطق عملیاتی ابراز داشت: در خصوص بحث اسکان این افراد نیز در مسیر حرکت و اهواز کمک و خدمات‌رسانی خواهیم داشت.

ابوحمزه در ادامه بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود 35 هزار نفر از استان همدان امسال در راهیان نور شرکت کرده و از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

*پیشرفت 80 درصدی اردوگاه شهید باکری در خرمشهر

وی با اشاره به مقر جدید در نظر گرفته شده برای اسکان اردوهای راهیان نور در خرمشهر تصریح کرد: در اردوگاه وسیع سردار شهید باکری برای هر استانی زمینی مشخص شده که عملیات ساخت و ساز آن را انجام داده و به بهره‌برداری برساند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: سپاه استان همدان نیز با کمک استاندار و معاون عمرانی استانداری و حدود 20 دستگاه اجرایی استان عملیات ساخت مقر جدید را آغاز کرده که در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه سوله ساخته شده حدود 800 تا یک هزار نفر ظرفیت دارد که در حال تکمیل است، ادامه داد: سرویس بهداشتی و حمام آن نیز حدود 85 درصد پیشرفت دارد و بحث فضاسازی و فنس‌کشی و... نیز در حال انجام است.

ابوحمزه ابراز داشت: در صورت تکمیل این اردوگاه می‌توانیم حدود 2 هزار نفر را با استفاده از ظرفیت اردوگاه‌های شهید باکری و شهید مقصودیان به صورت همزمان اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه سال جاری این اردوگاه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این امر ظرفیت خوبی برای استان است که سالانه به جای 30 تا 35 هزار نفر، 60 تا 70 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم منوط به اینکه پشتیبانی‌ها به ویژه در بحث اتوبوس، تغذیه، راوی و امکانات تبلیغی و... نیز با توجه به دو برابری حجم ظرفیت افزایش یابد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: امید است با همکاری و تعامل بین سپاه و بسیج و دیگر مسئولین دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بتوانیم یک کار اساس و مبنایی و باقیات صالحاتی برای مردم همدان ایجاد کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار