مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1394 - 18:59   |   کد مطلب: 15077
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران را یکی از نتایج مطلوب توافقنامه لوزان دانست و گفت: البته وجود ابهاماتی در این توافقنامه نگران‌کننده است که باید نسبت به این مسئله شفاف‌سازی شود.
عطاءالله سلطانی‌صبور

به گزارش صدای دانشجو، عطاءالله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با عرض خسته‌نباشید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، از اینکه این تیم کار سختی را پیش رو داشت، سخن راند و اظهار کرد: توافقنامه لوزان در حال حاضر کلیات مسئله است و جزئیات آن باید در 10 تیر ماه سال جاری نوشته شود.

وی با اشاره به دستاوردهای این توافقنامه، به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران را یکی از نتایج مطلوب این توافقنامه دانست و گفت: دستاورد دوم این توافقنامه نیز این بود که طرف غربی اعتراف کرد که باید قطعنامه‌های شورای امنیت علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران با قطعنامه همین شورا لغو شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی نکات نگران‌کننده در رابطه با این توافقنامه ابراز داشت: برخی تفسیرها از سوی آمریکا و اعلام زمانبندی‌های 10، 15 و 25 ساله از سوی جان کری و اوباما برخلاف سخنان ظریف، از موضوعاتی است که باید نسبت به آن شفاف‌سازی شود.

* ضرورت لغو یک‌جای تحریم‌ها علیه ایران

وی با بیان اینکه باید مراقب بود در نگارش توافقنامه جامع لوزان، همه مسائل شفاف باشد، گفت: همین که در توافقنامه فعلی جزئیات توافقات مشخص نشده، با ابهاماتی در خصوص مسئله مواجه شده‌ایم.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران باید یک‌جا برداشته شود، در صورتی که در توافقنامه لوزان این موضوع مبهم است، تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده باید نسبت به این مسئله نیز شفاف‌سازی کند.

وی پاسخگویی نسبت به چرایی دومرحله‌ای شدن توافقنامه را از دیگر مسائلی دانست که باید مورد توجه ظریف و هیئت همراهش باشد، ابراز کرد: این در حالی است که دومرحله‌ای شدن توافقنامه برخلاف نظر مقام معظم رهبری بود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان باید با انتقادات سازنده و بهنگام خود، نسبت به تحلیل در خصوص ابعاد مثبت و منفی این توافقنامه وارد عمل شوند، گفت: معتقدم این گروه با وجود توهین‌ها و تحقیرهایی که شنیدند، در طول فعالیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، مسیر درست را به این تیم نشان می‌دادند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار