مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. فروردين 1394 - 15:34   |   کد مطلب: 15093
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد همدان:
نظرات رهبری و مردم توجه و اعمال شود
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای باید ضمن توجه به بی اعتمادی ایران نسبت به آمریکا، نظرات رهبری و مردم شریف ایران را نیز مورد توجه قرار دهد.
حمیدرضا ورکشی طالقانی

به گزارش صدای دانشجو، حجت الاسلام حمیدرضا ورکشی طالقانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در خصوص بیانیه لوزان سویس باید به سه نکته مهم و اساسی توجه نمود؛ اول اعضای تیم مذاکرات هسته ای که نمایندگان ایران بودند و دوم، اعضای تیم مذاکرات کشورهای گروه 5+1 میباشند و سوم، فضای داخلی کشور و منطقه و بین الملل می باشد.

وی افزود: در خصوص نکته اول، مقام معظم رهبری در یک بیان کوتاه و زیبا فرموده اند: نمایندگان ما در تیم مذاکرات هسته ای فرزندان انقلاب و این کشور هستند و مدافع حقوق ایران و نباید نگاه منفی به آنها داشته باشیم و آنان را متهم به خیانت و حزبی کاری و به دنبال رای آوری در انتخابات آتی برشمریم.

حجت الاسلام طالقانی ضمن تاکید بر اطمینان کامل خود از تیم مذاکره کننده خاطنشان کرد: ما نسبت به طرف مقابل مذاکرات کاملا بی اعتماد هستیم و آنها دشمن ما به حساب می آیند و می بایست با دید مذاکره با دشمن پیش بروند و در طول تاریخ نیز دشمنی این شش کشور و به خصوص آمریکا با ملت شریف و عزیز ایران گواه این امر می باشد.

وی ادامه داد: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به طرف مقابل است و منافع خود را در ازبین بردن آنها می بیند و در نتیجه نمی بایست به دشمنان اعتماد نمود.

این مسئول همچنین با بیان تاثیرات تحریم های صورت گرفته علیه ایران تاکید کرد: متاسفانه تحریم ها تاثیرات سویی بر وضعیت اقتصادی ایران داشته و در مقابل نیز موجب برکاتی از جمله فاصله گیری از اقتصاد وابسته به نفت و توجه و توسعه صنایع دیگر شده است ولی باید توجه داشت که همه مشکلات ناشی از تحریم های صورت گرفته نیست

طالقانی با بیان اینکه این بیانیه یک گام مثبت و نقطه عطفی در مذاکرات بوده است، افزود: امیدواریم طرف مقابل نیز به آن پایبند باشد و همچنین تیم مذاکره کننده به نظرات رهبری و مجلس و مردم توجه نموده و آها را اعمال نماید.

وی ادامه داد: رهبری در این خصوص به دو نکته ارزشمند اشاره کرده اند: نکته اول اینکه توافقات باید یک مرحله ای باشد که امیدواریم تیم مذاکرات این فرموده را سرلوحه خود قرار دهند و نکته دیگر بحث لغو یکجای همگی تحریم های اعمال شده علیه ایران می باشد؛ این بدان معناست که در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل کرد آنها نیز کل تحریم ها را رفع کنند و بحث راستی آزمایی مطرح شده با این حرف در تناقض می باشد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای این تیم افزود: برترین قدرت در هستی حقیقت است و در نهایت پیروزی از آن حقیقت می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار