مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1394 - 23:20   |   کد مطلب: 15099
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه فرمانداری همدان به دلایل واهی از صدور مجوز تجمع دانشجویی علیه فاجعه فرودگاه جده امتناع کرد، گفت: باید عمره مفرده تا عذرخواهی عربستان از ایران به حالت تعلیق درآید.
فرمانداری همدان

به گزارش صدای دانشجو محمدعلی مرادیان در گفت‌وگو با فارس با محکومیت فاجعه فرودگاه جده اظهار کرد: اقدام شنیع مأموران عربستان در هتک حرمت زائران ایرانی، ماهیت و چهره اصلی نیروهای نظامی عربستان را بیش از پیش هویدا ساخت.

وی گفت: آنچه که در حال حاضر جای تاسف و تعجب دارد، آن است که این عمل از سوی وزارت خارجه «شبه تجاوز» خوانده می‌شود و از سوی دیگر سازمان حج و زیارت به گونه‌ای در بیانیه خود موضع‌گیری می‌کند که گویی اتفاقی رخ نداده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی گفت: این در حالی است که هیچ تفاوتی بین هیچ یک از فرزندان این مرز و بوم وجود ندارد و از زمانی که این عمل شنیع سربازان نامسلمان عربستان هویدا شده، خشم راه نفس را بر گلوی تمام مردم ایران و به تبع آن دانشجویان کشور بسته است!

وی گفت: بهتر بود دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت تا مجازات سربازان جنایتکار عربستان و عذرخواهی رسمی دولت سعودی از ملت ایران سفر عمره مفرده را که در زمره اعمال مستحبی محسوب می‌شود به حالت تعلیق درمی‌آوردند.

مرادیان ابراز داشت: هزاران افسوس که در ابتدای امر در انکار این عمل ناشایست موضع‌گیری شد و در ادامه نیز تحرک و فعالیت آنچنانی که در شأن ملت و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی باشد، صورت نپذیرفت.

وی گفت: متاسفانه این اتفاق ناشایست با جنایات غیر انسانی عربستان سعودی در یمن و کشتار بی‌سابقه مردم مظلوم یمن همراه شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی افزود: البته تمام این اقدامات باعث می‌شود دولت سعودی رفته‌رفته نقاب از چهره منافقانه خود بردارد تا جهانیان بدانند کدام کشور منطقه عامل اجرای سیاست‌های کثیف اسراییل و آمریکاست.

وی گفت: این اقدامات باعث خواهد شد مسلمانان و دولت‌های اسلامی بدانند صحبت از اسلام و طرفداری از مسلمانان تنها شعاری بر روی زبان مسئولان دولت فاسد سعودی است.

مرادیان افزود: در حال حاضر جای تعجب و سئوال دارد که چگونه عده‌ای درون کشور می‌توانند عربستان را «یک دوست منطقه‌ای» بخوانند!

*امنتاع فرمانداری از صدور مجوز تجمع علیه فاجعه فرودگاه جده ‌

وی گفت: با این حال و پس از اتفاقات نامبرده، جنبش دانشجویی استان برای محکومیت اتفاق اسفباری که در فرودگاه جده رخ داده، از فرمانداری همدان درخواست مجوز برای تجمع در مقابل سازمان حج و زیارت کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی افزود: قرار بود از این طریق مراتب اعتراض خود را از این اقدام ناشایست و از طرفی درخواست مردم مبنی بر تعلیق سفر عمره مفرده تا مجازات سربازان خاطی و عذرخواهی رسمی دولت سعودی از جمهوری اسلامی به گوش مسئولان برسد که متاسفانه فرمانداری همدان به دلایل واهی از صدور مجوز برای این تجمع دانشجویی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ضمن محکوم کردن تمام جنایات رژیم سفاک آل سعود از اتفاق ناشایست رخ داده در فرودگاه جده اعلام انزجار می‌کند، ابراز داشت: اعلام می‌کنیم تا حصول نتیجه‌ای در شان ملت عزیز ایران اسلامی از پا نخواهیم نشست.

مرادیان گفت: امیدواریم نهادهای مسئول با هماهنگی بیش از پیش با دانشجویان مجوزهای لازم برای برگزاری تجمع را صادر کنند، در غیر این صورت دانشجویان به وظیفه انقلابی خود عمل خواهند کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار