مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1394 - 23:12   |   کد مطلب: 15120
یکی از رویدادهای مهم دانشجویان که اردیبهشت هرسال میلیون ها نفر از سراسر کشور را به خود جذب می کند، نمایشگاه کتاب تهران است؛ نمایشگاهی که به دلیل حضور تمامی ناشران و وجود جدیدترین کتاب ها مورد علاقه بسیاری از مردم به خصوص دانشجویان است.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش صدای دانشجو، بن کتاب یکی از تصمیمات خوب وزارت ارشاد به دانشجویان و طلاب برای تشویق و تخفیف خرید کتاب های جدید و مورد نیاز است. که گرچه مقدار کمک این بن ناچیز است ولی همین مسئله باعث شده است در زمان ثبت نام آن ترافیک سنگینی برای  دربافت این بن بوجود بیاید.

در ۲۸امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بن کارت خرید کتاب صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی توزیع می گردد زمان ثبت نام برای متقاضیان ازنیمه دوم فروردین 1394 تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس www.tibf.ir است. زمان توزیع کارت از تاریخ 6 اردیبهشت 1394 تا پایان نمایشگاه 26 اردیبهشت است.

متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. ضمنا هنگام دریافت کارت می بایست کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه را به همراه داشته باشید. و هرمتقاضی هم مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار موجود در کارت‌ها با بیست در صد افزایش نسبت به سال قبل 800،000 هزار ریال است که 400،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. در سال 92؛ 250  هزار ریال برای این بن کارت‌ها از طریق دانشجویان و 250 هزار ریال نیز از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به این امر اختصاص یافته بود، اما این میزان برای سال 93 به 60 هزار تومان مجموعا رسید، از این رو دانشجویان 30 هزار تومان پرداخت کردند و با 30 هزار تومان اختصاص یافته از سوی ارشاد مجموعا 60 هزار تومان بن کارت دریافت نمودند.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

چنانچه نام واحد دانشگاهی شما در لیست وجود ندارد، بویژه دانشگاههای جدید التاسیس، عنوان دقیق را به آدرس bon@tibf.ir ایمیل کنید. دانشگاه پیام نور؛ دانشجویان واحدهای پیام نور در شهرستانها نام واحد مرکز استان خود را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند.

ابتدا باید در سایت نمایشگاه به نشانی www.tibf.ir عضو شوید و سپس وارد حساب کاربری تان شده و خرید بن را انجام دهید. برای عضویت در این سایت می بایست فرم ذیل را تکمیل نمایید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار