مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. فروردين 1394 - 7:04   |   کد مطلب: 15122
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی:
تحقق مؤلفه‌های سبک زندگی در گروی توجه بانوان است
سئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی با بیان اینکه جهت‌گیری اعضای خانواده به نوع تربیتی زن در درون خانواده بستگی دارد، گفت: در پیاده کردن شیوه‌ یا رفتار مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، زنان نقش مهمتری از مردان دارند.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی

به گزارش صدای دانشجو، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش زنان در پیشبرد سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و رسیدن به تمدن اسلامی اظهار کرد: وقتی به مولفه‌های سبک زندگی اسلامی نگاه می‌کنیم، بخش زیادی از آن به نوع روابط و تعریف ما از روابط درون خانواده‌ها، برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نقش بعدی زنان به نوع تربیت انسان‌ها در درون خانواده مرتبط است، تصریح کرد: در محیط اجتماعی روابط زن و شوهر، روابط فرزندان، همسایه‌داری، صله‌رحم، استفاده از کالاهای داخلی، قناعت و... باید در خانواده به عنوان محور باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی با تأکید بر اینکه جهت‌گیری اعضای خانواده به نوع تربیتی زن در درون خانواده بستگی دارد، افزود: در پیاده کردن شیوه‌ یا رفتار مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، زنان نقش مهمتری از مردان دارند.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های زندگی و نوع تربیت انسان‌ها، در خانواده تأثیر مهمی دارد، گفت: وجدان کاری و اهمیت دادن به کار مفید، رعایت قانون، توجه به حلال و حرام و تربیت خانوادگی همواره محور رفتاری بانوان بوده و اثر خود را دارد.

رستمی با بیان اینکه نقش سیاسی زنان را باید در دو بخش مد نظر داشت، بیان داشت: هر فردی باید علاوه بر داشتن نقش سیاسی و آگاهی‌های لازم، تکلیف‌مدار نیز باشد.

 وی با بیان اینکه به تعبیر امام(ره) زنان و مردان همدوش یکدیگر در جریانات سیاسی هستند، اظهار کرد: اینطور نیست که اگر فردی متصدی مناسب سیاسی شد، ماهیت ارزشمندی داشته و اگر نداشت بی‌ارزش است.

امام جمعه مریانج بیان داشت: این موضوع ارزش نیست که زنان را برای مشاغل و داشتن مناصب تشویق کنیم تا جایگاه مربیگری در خانواده به تصدی‌گری که مورد توصیه نیست، منتقل شود.

رستمی با بیان اینکه عملاً بدون همراهی زنان امکان پیروزی در دفاع مقدس نبود، یادآور شد: زنان در چالش‌های پیش روی سیاسی و در هر عرصه‌‌ای مانند مقابله با تحریم، حضور در راهپیمایی، مقابله با کفر و دفاع از اسلام نقش‌آفرین بوده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار