مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. فروردين 1394 - 0:24   |   کد مطلب: 15131
مشاور وزیر آموزش و پرورش:
بار تمدن اسلامی بر دوش فرهنگیان است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بار تمدن اسلامی بر دوش فرهنگیان خواهد بود چراکه با تربیت انسان‌های بزرگ تمدن اسلامی را پیش می‌برند و این کار در آموزش و پرورش باید انجام شود.
سیدمحمدکاظم حجازی

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمدکاظم حجازی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی زن آموزش و پرورش اظهار داشت: از زمانی که امام خمینی(ره) حرکت انقلابی خود را نه محدود به مرز‌های کشور بلکه گستره آن را جهان مستضعف مطرح کردند یک نگاه جدیدی با تفکر اسلامی در جهان موضوعیت پیدا کرد.

وی افزود: تعالیمی که امام راحل داشتند امروز بعد از چند دهه از حرکتشان، آثار آن را شاهد هستیم و چه استکبار جهانی بخواهد و چه نخواهد مردم این سرزمین در جهان الگو هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیاری از روشنفکران غربی بر این اذعان دارند که هر چقدر حصار خودمان را بر روی مردم ایران بیشتر می‌کنیم مردم جهان بیشتر به طرف نظام اسلامی جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که در اختیار نظام اسلامی است چیزی جز فرهنگ دینی نیست و باید حافظ و نگه‌دار این فرهنگ دینی و اسلامی باشیم و از آن پاسداری کنیم.

حجازی یادآور شد: بانوان در جامعه همراه هم دو نقش ایفا می‌کنند، یکی تکلیف فردی و دیگری تکلیف انسان‌سازی است که برای جامعه ایران اسلامی انسان‌های مفید و آینده‌داری را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند و این وظیفه بسیار سنگین است.

وی گفت: بانوان ایران اسلامی باید گام‌های خاص و ویژه‌ای برای تربیت فرزندان بردارند تا اینکه فرزندان آنان با نظام اسلامی بیشتر انس و الفت گرفته و انسان‌های بزرگی برای سربلندی ایران اسلامی باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهدا تحت تأثیر تربیت زنان بزرگی بودند که این چنین به درجه والای شهادت رسیدند و همه این‌ها از بار تعالیم معنوی زیادی بوده که مادران به شهدا آموزش دادند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع شهادت باید به خوبی مورد تبیین واقع شود، بیان داشت: در تاریخ اسلام افراد زیادی بودند که با شهادت خودشان مسیر جامعه اسلامی را باز کردند.

حجازی ادامه داد: خمیرمایه توفیق نظام اسلامی شهید و شهادت و ثروتی بسیار عظیم برای ایران اسلامی است تا بتوانیم آنان را به آیندگان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در سراسر نظام اسلامی جایی را سراغ نداریم که بدون شهید و شهادت به توفیق رسیده باشد و تمامی عرصه‌های اجتماعی ما با شهدا بیمه شدند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه قشر فرهنگی به عنوان الگوی اجتماعی در جامعه هستند، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی زن در جامعه مغفول مانده و برگزاری این یادواره بسیار خوب و در خوره توجه است.

وی در پایان سخنانش گفت: بار تمدن اسلامی به دوش فرهنگیان خواهد بود چرا که با تربیت انسان‌های بزرگ تمدن اسلامی را پیش می‌برند و این کار باید در آموزش و پرورش نواحی و شهرستان‌ها و... به انجام برسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار