مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. ارديبهشت 1394 - 15:41   |   کد مطلب: 15156
رییس دانشگاه آزاد همدان خبر داد:
تأسیس دکترای رشته معماری در دانشگاه آزاد همدان
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: ما در روزهای گذشته موفق به کسب مجوز تأسیس مقطع دکترا در رشته معماری دانشگاه شدیم.

به گزارش صدای دانشجو، سعید جامه بزرگی در آیین افتتاحبه همایش سنگ، سبک، سینا همزمان با شصتمین سالروز احداث بنای آرامگاه بوعلی سینا و روز معمار با بیان اینکه هر سال سوم اردیبهشت ماه همایش های متعددی به مناسبت روز معمار برگزار می‌شود، گفت:امیدواریم با برگزاری این همایش فرصت برای معرفی جاذبه های معماری و گردشگری همدان به عنوان پایتخت اولین امپراطوری جهان فراهم شود.

وی ادامه داد: آرامگاه بوعلی سینا اثر فاخر و بزرگی است که این اثر شاخص به نوعی نماد استان همدان به شمار می‌رود و نماد ایران در علم، فرهنگ و دانش است و زوایای مختلف آن به عنوان حکمت سینوی به مردم معرفی می شود.

وی به دیگر اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: همایش سنگ، سبک سینا علاوه بر معرفی این اثر فاخر با هدف ایجاد بستر جهت ارتقاء کیفی آموزش در رشته معماری و ایجاد فضایی با نشاط و پویا برای دانشجویان و اساتید معماری برگزار می‌شود.

جامه بزرگی اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری این همایش از نیمه دوم دی ماه سال گذشته آغاز و با هماهنگی تشکل ها و  دستگاه‌های استان برگزار شد.

 وی همچنین تصریح کرد: سخنرانی های تخصص، نمایشگاه عکس، مسابقه اسکیس و کروکی ویژه دانشجویان و مراسم جشن شصتمین سالگرد احداث بنا از جمله برنامه های این همایش به شمار می‌رود.

جامه بزرگی در پایان یادآور شد: دیگر برنامه ها شامل بازدید از موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و تجلیل از پیش دست اندرکاران ساخت بنای آرامگاه بوعلی سینا است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار