مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. ارديبهشت 1394 - 5:05   |   کد مطلب: 15175
در حالی که ماه مبارک رمضان از 28 خرداد ماه سال آینده آغاز می شود اما تقویم آموزشی دانشگاه ها نشان می دهد که تاریخ امتحانات پایان ترم نیمسال دوم با این ایام همزمانی دارد.
ماه رمضان

 به گزارش صدای دانشجو، ماه مبارک رمضان از 28 خرداد آغاز می شود و این در حالی است که امتحانات برخی دانشگاه ها تا 11 تیر ماه ادامه دارد.

برخی امتحانات دانشگاه های امیرکبیر، تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر، علوم صنعت، تربیت مدرس، شاهد، پیام نور و الزهرا(س) با ماه رمضان همزمان است اما امتحانات دانشگاه های صنعتی شریف، علامه طباطبایی، شهید بهشتی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به اتمام می رسد.

تقارن ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات دشواری هایی برای دانشجویان بوجود خواهد آورد؛ مسئولان دانشگاهی مدعی هستند نمی توانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که این ایام مقارن برگزاری امتحانات نشود با این حال برنامه امتحانات سایر دانشگاه ها اما نشان می دهد که مسئولان می توانستند به گونه ای برنامه ریزی کنند که پیش از ماه رمضان امتحانات به اتمام برسد.

از سوی دیگر سازمان سنجش هم کنکور سراسری سال 94 با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان زودتر از سال‌های گذشته و در روزهای 21 و 22 و 23 خرداد برگزار خواهد کرد با این حال برخی دانشگاه ها در تصمیم خود پافشاری دارند.

تاریخ امتحانات البته با برگزاری جام جهانی فوتبال و انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرده بود.

جدول تاریخ برگزاری امتحانات برخی دانشگاه ها را در اینجــــا ببینید.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار