مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1394 - 22:08   |   کد مطلب: 15240
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات، ارتباط بین مردم و نمایندگان را کاهش می‌دهد که همین منجر به بروز نارضایتی خواهد شد.
ابراهیم کارخانه‎ای

به گزارش صدای دانشجو، ابراهیم کارخانه‎ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات منجر به کثرت تعداد کاندیداها خواهد شد، اظهار کرد: همین امر قدرت انتخاب آگاهانه و درست از مردم را می‌گیرد.

وی در تشریح این مطلب گفت: از آن جا که با استانی شدن انتخابات، تعداد کاندیداها نیز افزایش می‎یابد مردم ناگزیر می‌شوند به لیست‌های انتخاباتی گروه‌ها و جریانات سیاسی رأی دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تعدد لیست‌های انتخاباتی را منجر به ایجاد سردرگمی در بین مردم در انتخاب افراد اصلح دانست و افزود: از سوی دیگر انتخاب کاندیداهای مستقل و شایسته برای ورود به مجلس نیز کمرنگ می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، امکان انتخاب افراد نخبه و توانمند که در حوزه‌ شهرستانی از رأی بالایی برخوردار هستند از مردم گرفته می‌شود.

کارخانه‌ای در ادامه سخنانش این موضوع را یک آسیب جدی قلمداد کرد و افزود: با ادامه این روند بعد از مدتی، تعداد این نیروها در مجلس شورای اسلامی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه معتقدم استانی شدن انتخابات، افزایش هزینه‌های انتخاباتی را در پی دارد، خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ارتباط بین مردم و نمایندگان نیز کاهش می‌یابد که همین امر آسیب‌های جدی را برای نظام به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش کاهش دسترسی مردم به نمایندگان را از دیگر آسیب‌های این طرح دانست و آن را عاملی بر ایجاد نارضایتی در بین مردم در درازمدت عنوان کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار