مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. ارديبهشت 1394 - 0:41   |   کد مطلب: 15274
امروز نخستین همایش دانشجویی آمار به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
 همایش آمار

به گزارش صدای دانشجو، دبیر اجرایی نخستین همایش دانشجویی آمار در گفت و گو ایسنا، اظهار کرد: 22 مقاله از دانشگاه های کشور در این همایش شرکت کردند.

دکتر "رحیم محمودوند" با بیان اینکه مدت فراخوان مقالات همایش آمار یک ماه بود، افزود: متاسفانه زمان این همایش محدود بود و 22 مقاله از دانشجویان دانشگاه تهران، بوعلی سینا و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، کرمان، همدان و اردبیل در این همایش به شکل مشترک و یا انفرادی شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا در رشته آمار تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد و نسبت به سایر گروه ها از جمعیت کمتری برخوردار است، اضافه کرد: عمده ارائه دهندگان مقالات دانشجویان دکترا و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد بودند که در مقایسه با دیگر همایش ها استقبال خوبی از این همایش شد.

محمودوند محورهای تخصصی همایش را آمار نظری، کاربردی، کاربرد آمار در سایر علوم و نرم افزارهای آماری برشمرد و گفت: مقالات دانشجویان شرکت کننده همه این محورها را پوشش می دهد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های همایش تصریح کرد: دکتر هنری از پیشکسوتان استان و کشور و دکتر روشنایی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان در این همایش سخنرانی داشتند که گلایه ها، دغدغه، توجیه و رهنمودهای خود را برای دانشجویان این رشته بازگو کردند.

محمودوند هدف از برگزاری همایش آمار را آشنایی دانشجویان با پژوهش، مقاله و ارتباط دانشجویان با سایر مراکز پژوهشی کشور، نگاه به آینده این رشته و کاربردی بودن آن عنوان کرد و افزود: تصمیم ما براین است تا همایش آمار را در سال های آینده با همکاری و حمایت دانشگاه و دانشجویان نیز برگزار کنیم.

دبیر اجرایی نخستین همایش دانشجویی آمار در پایان یادآور شد: همایش آمار هیچ برگزیده ای نداشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار