مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1394 - 22:23   |   کد مطلب: 15296
امروز دشمن به دنبال تغییر فکر، باور، اعتقادات و رفتار مردم ایران به سمت تفکرات غلط و فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب است تا به افرادی غیر دینی تبدیل شوند.
سعید نظری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع، رییس اسبق دانشگاه علمی کاربردی همدان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروز جنگ نرم رخ داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید همانند سال‌های دفاع مقدس وارد صحنه شده و به دفاع از هویت دینی و انقلابی خود برخیزیم.

سعید نظری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان افزود: استادان دانشگاه، فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان، افسران آن هستند و باید هوشمندانه وارد این عرصه شوند.

وی بیان کرد: لازمه حضور مؤثر فرماندهان علمی کشور، اعتقاد به خداوند متعال، تقوا، بصیرت و استفاده از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است.

نظری ادامه داد: تأکیدات حضرت امام خامنه‌ای، نشان‌گر این است که جنگ تمام عیاری در برابر جامعه نخبه در حال انجام است و همه باید وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه مدرسان دانشگاه‌ها باید با قدرت به این عرصه ورود پیدا کنند، تصریح کرد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دینی در حال وقوع است و دشمن با قدرت وارد شده است.

نظری خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی با هوشمندی و تخصص لازم باید در برابر این تهاجم گسترده به دفاع برخیزند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ابتذال فرهنگی است تا با نابود کردن فرهنگ جامعه ما به اهداف شوم خود برسد که مصداق آن ماهواره، فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است.

رئیس سابق دانشگاه علمی، کاربردی همدان تصریح کرد: در بحث تهاجم دینی، دشمنان با تکیه بر مفاهیم تکثر گرایی به دنبال ساده‌انگاری و تساهل و تسامح در دین هستند تا اسلام ناب را به اسلام سکولار و اسلام آمریکایی تبدیل کنند.

نظری ادامه داد: در بحث جنگ اقتصادی نیز دشمن با افزایش فرهنگ مصرف‌گرایی در حال پیاده ساختن اهداف خود است و برای مقابله با آن باید به سمت فرهنگ مصرف صحیح برویم.

وی بیان کرد: همچنین دشمنان، دین را مقوله‌ای فردی دانسته و در سیاست نیز به منزوی کردن افراد جامعه و دخالت نکردن در امور سیاسی کشور هستند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: استادان دانشگاه که بیشتر آن‌ها دارای هوشمندی، معرفت و بصیرت بالایی هستند؛ نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه دارند.

وی، همچنین درخصوص عوامل مؤثر در شتاب علمی کشور نیز گفت: برای کمک به پیشرفت علمی کشور باید از سیاست زدگی دور شده و درگیر مسائل حاشیه‌ای نشویم وگرنه تولید علم به عقب می‌افتد.

نظری با بیان اینکه سیاست‌زدگی، آفتی در مسیر پیشرفت علمی است، اعلام کرد: باید اهداف کلان نظام را در کارها مورد توجه قرار دهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار