مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. تير 1394 - 15:22   |   کد مطلب: 15303
یکی از مدرسین دانشگاه های استان همدان گفت: مهمترین مشکل اساسی ما در بحث رکود و افت جامعه علمی کشور، عدم توجه لازم به مباحث علمی و پژوهشی در دانشگاه های کشور است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از صبح الوند، محمد رضا غلامی پاک یکی از مدرسین دانشگاه های استان همدان در خصوص سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع اساتید و هیئت های علمی دانشگاه، اظهار داشت: اساتید و نخبگان علمی کشور باید با بالا بردن سطح علمی خود به فرماندهان جنگ نرم مدنظر مقام معظم رهبری تبدیل شوند.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر، جامعه علمی کشور دچار سکون شده است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: مهمترین مشکل اساسی ما در بحث رکود و افت جامعه علمی کشور، عدم توجه لازم به مباحث علمی و پژوهشی در دانشگاه های کشور است.

وی افزود: مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بکوشند با ساماندهی دقیق نخبگان علمی، فرهیختگان و پژوهش گران جوان و متخصص خیزش علمی جدیدی را در کشور ایجاد کنند.

غلامی پاک گفت: بی‌ثباتی مدیریتی در سطح مدیران ارشد علمی کشور موجب افت علمی و کاهش سرعت پیشرفت علم در دانشگاه های کشور شده است.

وی اظهار کرد: اگر دانشگاه های ما به سمت بازی های سیاسی احزاب کشیده شوند، شرایط رشد علمی و فکری در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور متوقف خواهد شد که این خود بزرگترین ضربه را به فرایند رشد علمی و پژوهشی کشور خواهد زد.

این مدرس دانشگاه افزود: در شرایط حال حاضر کشور، بهترین راه پیشرفت علمی ما ارتقا علوم انسانی و اسلامی در مراکز علمی و دانشگاهی است.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر رشته های علوم انسانی را مطابق آنچه اسلام ناب محمدی (ص) برای ما مشخص کرده است پیاده کنیم، قطعا بهتر از آن چیزی خواهد شد که با آن مواجه هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار