مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1394 - 11:13   |   کد مطلب: 15338
تشکل‌های مردمی و دانشجویی همدان در واکنش به اظهارات روزنامه همدان پیام:
عده‌ای شهدا را مانعی برای تحقق افکار و اعمال انحرافی و شیطانی خود می دانند
امروز بعد از گذشتن چندین سال از جنگ باز این شهدا در این تهاجم تا دندان مسلح فرهنگی که دشمنان با تمامی امکانات و قوای جهانی که در حال کمرنگ کردن عقاید جوانان و مردم هستند به کمک و یاری مردم می آیند و در مراسمات تشیع خود انقلابی به پا می کنند که گویی تازه از جمع ما رفته اند...

به گزارش صدای دانشجو، تشکلهای دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان همدان پیرامون اظهار نظر روزنامه همدان پیام درخصوص مکان دفن شهدا در دانشگاهها بیانیه ای به شرح ذیل صادر کردند:

 

بسم رب شهدا و الصدیقین

 

به نام خدای عشق و امامزادگان عشق ، بنام خدایی که حقیقتا پاسدار خون شهداست

 

در ایام بشارت تردید ناپذیر حضور شهدای غواص  در فضای کشور ، متاسفانه مشاهده می شود برخی ژورنالیست هایی که منافع حزبی خود را در عدم ارتباط عاطفی  مردم با فرزندانِ شهیدِ امام روح الله می بینند ، تدفین شهداء را مختص به قبرستانها می دانند.

 

خدای متعال را با همه وجود و از اعماق دل و جان سپاسگذاریم که ما را در کشوری که پرچم دار تمدن اسلامی و یاری دهنده مستضعفین جهان است قرار داده است و وجود انتظار و روحیه شهادت طلبی را در ما نهفته است.

 

در سالهایی که کشور عزیزمان در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی قرار داشت ملت و جوانان سرزمین ما با جان و دل به فتوای حضرت رو ح الله به دفاع از انقلاب قیام کردن و حقیقتا کم نگذاشتند و با تمام وجود در مقابل مستکبرین ایستادن که امنیت ، آسایش و عزت  امروز ما بدون شک از رشادت های آن عزیزان است.

 

شهدا که در آن زمان خود را بدهکار این مردم و  انقلاب اسلام می دانستند و در تمامی وصیتنامه های خود به این نکته اشاره کرده اند از آنچه از دستشان بر می آمد کم نگذاشتند و تمام وجودشان که جان بود را در راه خدا دادن تا مردم با آرامش زندگی کنند.

 

اما امروز بعد از گذشتن چندین سال از جنگ باز این شهدا در این تهاجم تا دندان مسلح فرهنگی که دشمنان با تمامی امکانات و قوای جهانی که در حال کمرنگ کردن عقاید جوانان و مردم هستند به کمک و یاری مردم می آیند و در مراسمات تشیع خود انقلابی به پا می کنند که گویی تازه از جمع ما رفته اند بعد از گذشتن چندین ماه کوچه هایمان بوی شهدا می دهند و با تدفین خود فضایی معنوی ایجاد می کنند و به درستی حضور شهیدان در دانشگاه ها ، محلات و بهترین نقاط شهر ها یک تذکر برای انسانهاست و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ استقلال کشور است . یکی از مهمترین فواید حضورشهدادربین مردم بوجود آمدن یک فضای روحانی و معنوی است. مکانی برای توجه به معنویات. جایی برای عبادت و توجه به خدا و توسل به اولیای الهی. توجه به ارزش‌های  دینی وپررنگ نمودن وبرجسته کردن آن. برقراری رابطه با دوستان خدا که همان شهدا باشند و بهره بردن ازآنها. برپایی مراسمات دینی ومذهبی. حتی جایی برای فکر کردن وآرامش گرفتن. تدفین شهدای گمنام ، باعث ایجاد فضایی معنوی درکنار زندگی روز مره می شود.

 

دانشگاه ها ، محلات و بهترین نقاط شهر ها قبرستان نیستند!

 

علی رغم برکات و آثار متعددی که طرح مذکور برای دانشگاه ها ، محلات و بهترین نقاط شهر هادارد، عده‌ای که احتمالا قبور این شهدا را مانعی برای تحقق افکار و اعمال انحرافی و شیطانی خود در شهر ها می دانند، در صدد شبهه آفرینی بوده و نسبت به طرح تدفین شهدا در این مکان ها معترضند با بهانه هائی از این قبیل که مگر اینجا قبرستان است و چرا محیط ها  علمی  و تفریحی را به هم می زنید؟ و یا اینکه «با تدفین شهدا ، این مکان ها  تبدیل به گورستان می شود»!

 

البته این از مسلمات است که دانشگاه ها و محلات شهرقبرستان نیستند . قبرستان جاییست برای دفن روزانه‌ی مردگان. اما شهید که مرده نیست. اینان که شهیدان را مرده می پندارند آیا قرآن نخوانده اند که «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاء عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ». شهدا هیچگاه در قبرستان نبوده اند که جایشان در گلستان شهدا و باغ رضوان و بهشت زهرا بوده است و به خاک آبرو و طهارت داده اند که «طابت الارض التی فیها دفنتم». آیا تدفین شهدا در این اماکن کمترین سپاس از ولی نعمتانی نیست که با جان و مال و آبرو فداکاری کردند و عزت، امنیت، استقلال و آزادی و سربلندی امروز ما از فداکاری دیروز آنهاست. به علاوه مگر شکل گیری بینش و دانش و جهت گیری این دو جدای از گرایش است؟ امامان بزرگوار شیعه نظام فکری و علم و دانش شیعه را بر محور گرایش و عاطفه به حضرت سیدالشهدا سامان دادند. اقامه یاد و نام حضرت سیدالشهدا علیه السلام محور گرایشات و کانون جوشش عاطفه جامعه شیعی بوده است که به اندیشه، دانش و رفتار شیعه جهت داده است و مگر امروز تحقق نهضت نرم افزاری در جامعه ایران که افق خود را دست یابی به تمدن اسلامی قرار داده است بی نیاز از نام و یاد شهیدان است که بهترین موتور محرک و انگیزه ما هستند. ما امروز هم نیازمند همت حاج همت، اخلاص کاوه و برونسی، توکل باکری، ابتکار باقری، مسئولیت پذیری زین الدین، سخت کوشی خرازی و کاظمی و ایمان صیاد و چمران هستیم. اگر سیدالشهدا علیه السلام خورشید هدایت است که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»، اینان با اقتدا به حسین علیه السلام ستارگان هدایت اند و «باالنجم هم یهتدون» راه را با اینها می شود پیدا کرد. حضور اجساد مبارک شهدا بهترین تذکر ی است به همه دانشگاهیان، کسبه ، مسئولین ، روحانیت ، جوانان و ... که مبادا در زرق و برق مادیات ، مدرک وپست و مقام،«هدف واقعی»و«خود»را گم کنیم. یادمان نرود ما در محضر خداوندیم، و عزت و آسایش امروز ما مدیون این شهدا هست و برکت وجود این امام زادگان عشق موجب به تقویت اعتقادات ما می شود.

 

آقای شهردار

 

برادر عزیزمان جناب آقای رسولی با کمال تشکر از حسن نیت و بزرگی حضرتعالی در توجه و موضع شجاعانه شما در قبال مسولیت در قبال شهدا دانشجویان و مردم انقلابی همدان خواستار برگزاری مراسم با شکوه و بی نظیری برای میهمانان آسمانی و ایجاد آرامگاه مجللی در بهترین نقطه شهر همدان هستیم  که ان شالله برکات وجود این عزیزان به زندگی مردم دارالمجاهدین همدان باشد و در همین جا جمعی از تشکل های دانشجویی و مردمی از این حرکت انقلابی شهردار دفاع کرده و آمادگی خود را جهت نقش آفرینی در حماسه ای دیگر اعلام می کند

 

و من الله توفیق

 

شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان همدان

جبهه مردمی استکبار ستیزی استان همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی

انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی

 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

هیت دانشجویی ثارالله محفل جوانان انقلابی استان همدان

تشکل سیاسی جامع دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار