مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مرداد 1394 - 9:10   |   کد مطلب: 15363
رییس دانشگاه علم و فرهنگ همزمان با آغاز مهلت انتخاب رشته‌ مجازین کنکور سراسری 94 ضمن اعلام ایجاد رشته های جدید، به تشریح ویژگی‌های این دانشگاه در تربیت دانش‌آموختگان کارآفرین به عنوان دانشگاه نسل‌ سومی پرداخت.

به گزارش صدای دانشجو،دکتر محمد حسین ایمانی  با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ در چهار مقطع تحصیلی بیش از 2000 دانشجو پذیرش می‌کند، اظهار کرد: دانشگاه علم و فرهنگ دارای پنج دانشکده فنی و مهندسی، هنر و معماری، علوم انسانی، علوم پایه و گردشگری است و در پنج رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 20 رشته در مقطعکارشناسی، 32 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و پنج رشته در مقطع دکتری جذب دانشجو می‌پذیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به فارغ‌التحصیلی بیش از 20 هزار نفر از دانشگاه علم و فرهنگ از سال 1372 تاکنون به ویژگی‌های شاخص این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه علم و فرهنگ در راستای دانشگاه‌های نسل سوم به سرعت در حال قدم برداشتن است و تجربه حضور بیش از 30 ساله جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش و بیش از 20 سال تجربه آموزش عالی و سه دهه حضور توانمند در عرصه کارآفرینی آن هم در حوزه علمی کشور، پشتوانه‌ای است که این امید را به واقعیت در آینده‌ای نزدیک تبدیل کند که در این راستا شاهد اولین دانشگاه نسل سومی متکی به کارآفرینی و تولید شغل برای جامعه باشیم.

 

رییس دانشگاه علم و فرهنگ درخصوص تفاوت نسل‌های دانشگاهی گفت: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بودند، دانشگاه‌های نسل دوم پژوهش‌محور و امروز دانشگاه‌ها به سمتی می‌روند که محصول عالیدانشگاه که فارغ‌التحصیلانش است بیکار نباشند. در دانشگاه علم و فرهنگ که وابسته به جهاد دانشگاهیاست بحث برسر این است که وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل شد به اشتغال نزدیک باشد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار