مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مرداد 1394 - 12:34   |   کد مطلب: 15386
فردا یکشنبه، یازدهم مرداد94 و با حضور دوازده تیم برتر دسته دوم، مسابقات بسکتبال دختران دانشگاه آزاد اسلامی در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد همدان آغاز می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از همدان ورزرش؛ با حضور تیم‌های کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، بوشهر، گیلان، قم، چهارمحال بختیاری، کرمان به میزبانی همدان، رقابت‌های دسته دو بسکتبال دختران دانشگاه آزاد اسلامی فردا در همدان آغاز می‌شود.

با ورود تیم‌ها به همدان جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی مسابقات، امروز عصر در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود تا تیم‌ها برای صعود به دسته اول و جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر حریفان خود را بشناسند.

 گفتنی است پرونده مسابقات بسكتبال دسته اول دختران دانشگاه آزاد اسلامي كه با حضور تيم‌هاي همدان، مازندران، البرز، آذربايجان شرقي، تهران، كرمان، فارس و خراسان رضوي در همدان در جريان بود،  پنج‌شنبه  8 مرداد با معرفي تيم قهرمان و دو تيم سقوط كننده به دسته پايين‌تر بسته شد.

 در اين رقابت‌ها قرار بود هشت تيم همدان، مازندران، البرز، آذربايجان شرقي، تهران، كرمان، فارس و خراسان رضوي حضور داشته باشند كه تيم كرمان به دلايلي نتوانست در همدان حضور يابد تيم‌هاي حاضر در دو گروه تقسيم‌بندي شده كه در گروه «الف» تيم‌هاي آذربايجان شرقي، تهران، مازندران و خراسان رضوي و در گروه «ب» تيم همدان به همراه البرز و فارس به صورت دوره‌اي با هم به رقابت پرداختند.

 در پايان مرحله گروهي سرانجام چهار تيم خراسان رضوي، تهران، فارس و همدان ميزبان به مرحله نيمه‌نهايي صعود كردند و به صورت ضربدري با هم مسابقه دادند تا چهره تيم‌هاي فيناليست مشخص شود.

 ديدار رده‎بندي بين دو تيم فارس و خراسان رضوي برگزار شد كه مشهدي‌ها عملكرد بهتري نسبت به حريف داشتند و با نتيجه 49 بر 42 پيروز شدند تا تيم برنزي اين رقابت‌ها لقب بگيرند و با كاپ سومي به شهرشان بازگردند.

 ديدار فينال هم بين دو تيم مدعي همدان و تهران برگزار شد كه در نهايت در يك بازي زيبا و تماشاگرپسند تنها با دو اختلاف دختران پايتخت 73 بر 71 ميزبان را مغلوب كردند و بر سكوي قهرماني اين رقابت‌ها ايستادند.

مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 3 هزار دانشجو در 8 شهر و در سه دسته برگزار می‌شود که در دسته اول هشت تیم، دسته دوم 10تیم و دسته سوم 10 تا 15 تیم حضور دارند.

بیش از سه هزار دانشجو از سراسر کشور در این مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت که اگر داوران، مربیان، سرپرستان، داوران و کادر اجرایی این مسابقات را هم در نظر بگیریم حدود پنج هزار نفر در این رقابت‌ها فعالیت خواهند کرد.

برای برگزاری این مسابقات پنج رشته تعیین شده است که سه رشته والیبال، بسکتبال و فوتسال در بخش دختران و پسران مشترک خواهد بود، اما رشته‌های فوتبال و هندبال فقط در بخش پسران برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار