مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مرداد 1394 - 9:17   |   کد مطلب: 15401
حجت‌الاسلام محمدیان در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت:
جریان سازش در صدد سوءاستفاده سیاسی و فرهنگی از توافق است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: جریان سازش در صدد سوءاستفاده سیاسی وفرهنگی از توافق است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازتسنیم،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت با اشاره به مسائل هسته‌ای و توافق نهایی اظهار داشت: امروز مهمترین موضوع کشور بحث توافق هسته‌ای است که بیم‌ها و امیدهایی را پدید اورده است. جمعی شادمان و جمعی نگرانند. برخی از شادی درپوست خود نمی‌گنجد و برخی غصه می‌خورند و هراسناکند.

وی درباره روند بررسی توافق و مواجه شدن با آن افزود: درباره اصل توافق خوب است کارشناسان موضوع بطور تخصصی بحث کنند و داده‌ها و ستاده‌ها را بطور دقیق مشخص نمایند تا معلوم شود که چه دستاوردهای واقعی برای کشور داشته است و چه تهدیداتی را ممکن است برای ما پدید بیاورد؟

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درخصوص مسائل حاشیه‌ای شکل گرفته درخصوص مذاکرات و توافق برجام گفت: این توافق هرچه باشد و هر تحلیی نسبت به آن داشته باشیم و آن را برد یا باخت بدانیم، موضوعی است که حاشیه‌ها و مسائل جانبی آن بیشتر از خودش اهمیت دارد و موضوع بحث ما هم مسائل جانبی توافق است.

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه با توجه به حاشیه‌های شکل گرفته پس از توافق به سوء استفاده جریان سازش از این شرایط اشاره کرد و افزود: مهمترین بحث این است که جریان سازش درصدد بهره برداری و به عبارت صحیح تر سوء استفاده سیاسی و فرهنگی از این توافق است و قصد دارد از این توافق سکوی جهشی را به سوی اهداف فرو خورده خویش در سالیان گذشته بسازد و در میان هیاهوی خودساخته مقاصد دیگری را جستجو می‌کند.

وی ادامه داد: جریان سازش توافق هسته‌ای را یک اتفاق نمی‌داند، بلکه می‌خواهد آن را گام اول تلقی کند که آغاز گام‌های دیگری برای عاد‌ی‌سازی روابط با آمریکا هست و به همین دلیل است که اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل هستند و تحت عنوان شکستن تابو از آن یاد می‌نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ جریان سازش توافق هسته‌ای را فرصتی می‌داند که سوت پایان مبارزه با آمریکا زده شود و عصر جدید تعامل با آمریکا که همان پذیرش سلطه و بازگشت مجدد به دوران بردگی مجدد و البته مدرن است آغاز گردد. و این پایان مبارزه و آغاز پذیرش سلطه برای آنها از توافق هسته‌ای به مراتب مهتر و ارزشمندتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان مسائل حاشیه‌‌ای توافق هسته‌ای را تنها منحصر به این موضوع ندانست و افزود:‌ موضوعات دیگر اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی وجود دارد که اکنون فرصت پرداختن به آنها نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقالم معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص ویژگی‌های جریان سازش گفت: جریان سازش، جریان متمایل به غرب و شیفته آمریکا است که می‌توان نام جریان سلطه پذیر نیز بر آن گذاشت.

وی افزود:‌ نشریات متعددی در فضای مطبوعاتی کشور وجود دارد که این جریان را نمایندگی می کند. گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار و بی شناسنامه هم در کشور هستند که یا از بن دندان و یا تا حدودی معتقد به این جریان هستند و در راستای آن فعالیت می‌نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: انقلابیون پشیمان و شرمنده از گذشته هم وجود دارند که از انقلابی بودن خسته شده‌اند و به دنبال مدتی استراحت و زندگی بدون دردسر رفته‌اند و برای توجیه راحت طلبی خویش چاره‌ای جز نفی مبارزه ندارند.

وی افزود: عده‌ای از انقلابیون دیروز گرفتار چرب و شیرین دنیا شده‌اند، خانه‌های بزرگ و ویلاهای خوش آب و هوا، زندگی‌های اشرافی و تفریحاتی چون تفریحات مرفهان بی‌درد، موجب شده است که حال مبارزه با نظام سلطه را از دست بدهند و دیگران را نیز چون خود بپندارند و نسخه ذلت برای ملت بپیچند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت:‌ عده‌ای از انقلابیون دیروز در مبانی فکری خود گرفتار تردید شده‌اند و گاهی برخلاف گذشته خود فکر می‌کنند و مبارزه با نظام سلطه را بیهوده و غلط می‌دانند، و معلوم می‌شود آن روزهای اول انقلاب هم که انقلابی بودند دارای مبانی محکم و مستدلی نبودند و بیشتر تابع احساس و هیجانات روحی بودند تا تحت تأثیر مبانی قوی فکری.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص سخن و حرف جریان سازش در کشور گفت: این جریان معتقد است که استکبار ستیزی ملت ایران و مبارزه با آمریکا یک راهبرد اشتباه در انقلاب بوده و نظام در سه دهه گذشته هزینه فراوانی را به دلیل انتخاب این راهبرد غلط پرداخت کرده است.

وی افزود: این جریان معتقد است که جریان انقلابی گرفتار توهم توطئه بوده و همیشه خیال می کرده است که امریکا وغرب در صدد دشمنی با آنهاست و براثر همین توهم توطئه راهبردهای غلطی را تعریف و شیوه های نادرستی را در پیش گرفته است. در حالی که امروز جهان از دوران جنگ سرد گذشته است و به دوران تعامل رسیده است و همه کشورها راهی جز تعامل با قدرتهای بزرگ ندارند و این سرنوشت محتوم جهان بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: آنها می‌گویند، ما بخواهیم و یا نخواهیم آمریکا بر اثر قدرتی که دارد کدخدای جهان است و چاره ای جز تعامل با کدخدا وجود ندارد.

وی درخصوص شناخت این جریان سازش کار تأکید کرد: برای شناخت عمیق جریان سازش نیازمند کلاس‌ها و کارگاه‌های علمی متعددی هستیم تا لایه‌های فکرس و عقبه‌های عقیدتی آنان شناخته شود وبرگزاری این کارگاه‌ها یکی از والویت‌های مهم برای تشکل دانشجویی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به شگردها و شیوه‌های جریان سازش افزود: تئوری‌سازی و ایجاد مبانی عقیدتی و فلسفی برای سازش، متهم ساختن جریان انقلابی به افراطی گری و تندروی و خشونت و استبداد و ...، خرج کردن از جیب ملت و قرار گرفتن درجایگاه سخنگوی مردم و بیان دیدگاه های خود به نام مردم، بزرگنمایی قدرت نظام سلطه و اغراق در توانایی های آن ، سیاه نمایی نسبت به کارنامه نظام در سه دهه گذشته و القاء ناکارآمدی به نظام به دلیل مبارزه با سلطه و منتسب کرده همه مشکلات موجود در جامعه به تفکرات انقلابی و راهبردهای نظام را از شیوه ها و شگردهای جریان سازش محسوب می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مسئولیت جریان های انقلابی و ارزشی در مقابل "جریان سازش" را مهم و خطیر دانست و افزود:‌ اگر در توافق هسته‌ای بنا بر ضرورت‌ها یک گام به عقب رفتیم، باید خود را آماده کنیم تا در دوران پسا توافق دو گام به جلو برداریم و تجربه چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که جریان انقلابی از چنین ظرفیت و توانایی برخوردار است.

وی تأکید کرد: لازم است در فضای فکری و فرهنگی جامعه روشنگری داشته باشیم که فضای جهان عوض نشده است و امریکا یک کشور خردمند، صلح جو و مردم دوست نشده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: جریان سازش می خواهد چنین تصویری از آمریکا نشان دهد، در حالی که آمریکا پس از جنگ سرد به دنبال تسلط بیشتر و قدرت نمایی بیشتر در دنیا است. آمریکای بعد از دوهزار هم به دنبال تسلط بیشتر بوده و بیش از دوران جنگ سرد اقدام جنگی داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تصریح کرد: خط سازش هیچ تئوری جدید و نو نداشته و جز شرمندگی حرفی برای گفتن ندارد. فقط راحت طلبی را تئوریزه می‌کنند.

وی افزود: اصلا جریان لیبرال یک جریان واپس گرا است. دفاع از آمریکا مظهر روشنفکری محسوب نمی شود و واپس گرایی است و امروز آمریکا جرف تازه ایی برای گفتن ندارد.

حجت‌الاسلام محمدیان تأکید کرد: جریان سازش به یک جریان ارتجاعی دل بسته است و ارتجاع روشنفکری را دامن می زند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: آمریکا در منطقه ما تمام جریانات روشنفکری را نابود کرده است و با سرکار آوردن سلفی‌ها و تکفیری‌ها ریشه روشنفکری را زمین زده است. مصری که بیشترین زمینه روشنفکری را داشت زمین می‌خورد و عربستان مرتجع تقویت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار