مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مرداد 1394 - 8:10   |   کد مطلب: 15443
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی :
کیفیت پایین خودروهای داخلی ناشی از مدیریت ضعیف است نه تحریم
علیلو گفت: اگر تاکنون کیفیت خودروها نیز پایین بوده و مردم راضی نبودند، تحریم مانع از بالا رفتن کیفیت خودروها نبوده است، بلکه این سوء مدیریت و مدیریت بد در خودروسازی می باشد که عامل پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از آناج ،با اشاره به رفت و آمد هیئت های اروپایی به کشور، گفت: این سفرها نشان دهنده این است که کشورهای اروپایی به شدت منتظر فرصتی بودند تا وارد بازار ایران شوند و از فرصت های موجود در ایران بهره مند شوند و این اثبات کننده فرمایش حضرت آقاست که آنها بیش از ما از تحریم متضررند.

وی ادامه داد: این یعنی اینکه ایران در موضع پایین نیست و در موضع بالاست اگر چه آنها در جریان توافق و اعمال تحریم های ناشایست علیه کشور ما با موضع های کاذب در مقابل ما قدرت نمایی می کردند.

وی افزود: ولی در حقیقت این رفت و آمدهای اروپایی ها نشان دهنده این حقیقت است که آنها هستند که به ایران نیاز دارند و از مسوولین ارشد نظام خواهش می کنیم تا در این موقعیت حساس همچون گذشته که برای حفظ عزت نظام کوشیده اند باز هم تلاش کنند و منفعل رفتار ننمایند؛ آنها هستند که به ما نیاز دارند بنابراین این ماییم که باید پیشنهادهای آنها را بررسی کنیم و تصمیم بگیریم که با کدام کشور با چه شرایطی رفتار کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی راجع به افزایش کیفیت خودروها به دنبال این رفت و آمد های هیئت های اروپایی گفت: اگر تاکنون کیفیت خودروها نیز پایین بوده و مردم راضی نبودند، تحریم مانع از بالا رفتن کیفیت خودروها نبوده است، بلکه این سوء مدیریت و مدیریت بد در خودروسازی می باشد که عامل پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی می باشد.

وی اذعان کرد: اگر این نوع سوء مدیریت ادامه داشته باشد، در شرایط جدید نیز شاهد تحول در صنعت و مهندسی بومی خودرویی نخواهیم شد، اگر روش های مدیریتی عوض شد، برداشته شدن تحریم ها نیز در جهت افزایش کیفیت، این صنعت را تقویت خواهد کرد.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت ادامه داد: این درست نیست که عده ای می گویند چون تحریم بود ما نمی توانستیم خودروی با کیفیت تولید کنیم و در اختیار مردم بگذاریم، علت اصلی این عامل از نظر من به عنوان رئیس تحقیق و تفحص خودروسازی و کارشناسی دو سه ساله که انجام داده ایم به این نتیجه اجماعی و نه فردی رسیده ایم که اگر در صنعت خودرو ارتقای کیفیت نداشتیم و قیمت ها بالا بود و تناسب بین قیمت و کیفیت وجود نداشت و... تمامی مشکلات ناشی از سوء و ضعف مدیریت است و نه تحریم.

وی خاطرنشان کرد: تحریم شاید در قسمت کوچکی تاثیر داشت و گرنه اصل نقصان و عارضه اساسی برای ارتقای کیفی خودرو مدیریت بود و همین الان هم اگر مدیریت تغییر یابد یا اصلاح شود، خودروی کیفی را در ایران شاهد خواهیم بود و اگر این اتفاق نیفتد بعید است که با آمدن هیئت های اروپایی خودروساز به کشور و برداشته شدن تحریم ها خودروی با کیفیت شاهد باشیم.

علیلو با اشاره به سخن فابیوس در سفر به ایران که گفته بود به شرکت های فرانسوی گفتم از فکر فروش کالا به ایران بیرون بیایید، بیان کرد: اساساً شرط نظام و کشور باید این باشد و اینگونه نیست که شرکت هایی بیایند و از کشورمان سود دریافت کنند و بروند!

وی افزود: اگر می آیند باید سرمایه، تکنولوژی، فناوری روز، برنامه های جدید بیاورند و اگر در گذشته رفتاری از پژو دیدیم و علی رغم قراردادی که داشتیم زیر همه تعهدات خود زد و یک بدعهدی ناشایست در حق کشورمان انجام داد، نباید این اتفاقات تکرار شود.

وی تصریح کرد: این رندی های اروپایی ها از بی مدیریتی مدیران کشور ما نشأت می گیرد، چرا رنو باید موفق می شد بزرگترین کلاه برداری در طول مدت سابقه رنوی فرانسه، از هیچ کشوری اینگونه بهره مند نشده بود از که قراردادش با ایران توانست بهره مند شود و در مورد پیش شرط ها، نحوه قراردادهاو... باید جلوی این رندی های اروپایی ها گرفته شود تا منافع کشورمان تامین و جلوی سوء استفاده های غربی ها گرفته شود.

این نماینده مجلس نهم در ادامه سخنان خود در مورد ترکیب مجلس دهم، اظهار کرد: پیش بینی در مورد ترکیب مجلس آینده زود است و پیش بینی هایی هم که صورت می گیرد، پیش بینی های خامی می باشند.

وی ادامه داد: رخدادها و اتفاقاتی که در آینده خواهند بود بسیار در نحوه ترکیب مجلس دهم مهم خواهند بود، به نظر می آید در کل مردم با توجه به تجربه های گذشته خیلی تابع تبلیغات و جوسازی ها و موج های کاذب انتخاباتی نخواهند بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با چشم باز و با یک بینش خوب، یک انتخابات خوب با حضور گسترده رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار