مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مرداد 1394 - 18:51   |   کد مطلب: 15478
اعتیاد به مواد مخدر وروانگردانه در میان قشر دانشجو زنگ خطری برای جامعه دانشگاهی است.

به گزارش صدای دانشجو،جامعه از افرادی تشکیل شده که اعضای آن  همچون تارو پودی به هم تنیده شده اند وزمانی با  مفهوم واقعی عینیت  می یابد که ازتارپودی سالم برخوردار باشد.
خواسته ها و سلایق مختلف باعث شده که این اجتماع بزرگ بشری بسان یک دستگاه بزرگ پیچیده عمل کند  اگر زمانی قطعه ای آسیب ببیند کار این دستگاه مختل خواهد شد.
علم و فرهنگ و دانش شالوده زندگی بشری را تشکیل می دهد ووجه تمایز انسانها از سایر مخلوقات است که در قر آن هم به آن اشاره شده است چون فضیلت عالمان بر جاهلان و نور بر ظلمت.
 نظام خلقت و فلسفه وجودی انسان که از اصالت الحقیقه نشات می گیرد کمال واقعی در ذات مطلق است  و انسان در سیر کمالی خود همواره با موانعی روبرو خواهد شد که گذر از این موانع  راهکارها و برنامه های خاص خود را طلب می کند.
در مسیر جوانی بسترهای گمراهی و و هدایت جلوه نمایی میکنند ودر این وادی  کسانی به سلامت خواهند گذشت و به سر منزل هدف خواهند رسید که از پشتوانه عقل سلیم بر خوردار باشند.
عقل و دانش و معرفت بزرگ ترین گنجی است که ماندگار است و جاودان ونردبانی است که بسوی روشنایی هدایتگر انسان می شود.
دانشجویان سرمایه های عظیم ملتی هستند که افق روشن آینده را از سیمای آفتاب معرفت کسب نموده و روشنای امید را در ساحل افق خواهند یافت.
اگر بخواهیم به جامعه ای  نمره قبولی بدهیم باید به تحقیق و مکانهای علمی آن سر بزنیم چرا که تحقیق و مطالعه  موتور  محرکه هر جامعه است که بی آن نتوان قدم در راه پیشرفت گذاشت.
شالوده گفتار امام راحل که می فرمایدبرای دانشجو دو بال لازم است تا در آسمان علم ودانش پرواز کند این دو بال همان علم ومعرفت وتعلیم وتزکیه است.

آلوده کردن جوانان ،کودکان، زنان و مردان به این پدیده ی شوم اعتیاد  باعث می شود ذهن پویای هر کشوری در گیر این افیون خانمان سوز شود.

وقتی سلولهای سالم بدن معیوب گردند عقل سلیم دیگر وجود نخواهد داشت که مصلحت و خوب را از بد تشخیص دهد و آلوگی تا آنجا پیش خواهد رفت که تمام سلولهای سالم نیز درگیر این معضل خواهند شد.
آری ،شنیده ها حاکی از آن است در جامعه ای که زندگی می کنیم علاوه بر اینکه قشر عادی جامعه به این بلای خانمان سوز  اعتیاد مبتلا شده اند افراد زیادی از قشر تحصیلکرده و دانشگاهی نیز در این وادی گرفتار آمده اند .
روی آوردن دانشجویان به انواع مواد مخدر زنگ خطری است برای بعضی از مسئولین که به خواب رفته اند و یا اینکه خود را به خواب زده اند.
امروزه شاهد قدرت نمایی قدرت هایی هستیم که تنها منطق آنها زور و سلاح آنها است،

دنیای سلطه به این باور رسیده استکه نباید به کشورهای جهان سوم فرصت دهد تا بتوانند روی پای خود بیاستند ،دانش ، علم ، تکنولوژی و پیشرفت نباید در این کشورها ظهور و بروز پیداکند .
جهان تک قطبی حاصل تفکرات مستبدانه ی دولی است که خون انسان های جهان سوم را در شیشه میکنند و با راه انداختن جنگ های قومی قبیله ای در پی فروش تسلیحات و کسب منافع مالی برای خود هستند .
لذا قدرت های غربی و آمریکا و صهیونیسم بین الملل همواره خواهان به بردگی گرفتن کشور هایی هستند که از منابع معدنی و طبیعی و نیروی کار جوان و خوبی بهره مند هستند .

مواد مخدر ،روانگردانها و غیره ابزاری هستند که این کشورها از آن برای به یوغ کشیدن نیروی محرک سایر کشور ها استفاده می کنند.
اوضاع آن زمان وخیم میشود که ذهن بیدار جامعه در اثر ابتلا به اعتیاد در خواب فرو رود .
آری ، جوانان تحصیلکرده ما که خود باید پرچم دار علم و فرهنگ و معرفت در جامعهونوید بخش پیشرفت و تکنولوژی و نو آوری باشند در منجلابی گرفتار می آیند که برای دیگران باعث عبرت خواهند شد.

ریشه یابی و حل این معضل یک عزم ملی را طلب می کند تا سلولهای بیمار را التیام بخشد تا شاید این جسم دوباره بتواند در مسیر تکامل خویش به حرکت ادامه دهد.
روی آوردن قشر دانشجو و بعضی از اساتید دانشگاه به مواد مخدر باید مورد مطالعه  و بررسی قرار بگیرد ،این معضل می تواند علل مختلفی داشته باشد از جمله فقر،تضاد طبقاتی،اختلافات فرهنگی ،هجمه ی رسانه های تصویری و شنیداری از سوی قدرت های سلطه گر که امروز خصوصا بنیان خانواده ها را هدف قرار گرفته اند.
چند صدایی و بی هویتی و اختلال در رفتار و عقیده و پوچ گرای باعث می شود که افراد برای فرار از این مشکلات به آرام بخش های کاذب روی آورند و در دامی گرفتار آیند که رهایی از آن بس مشکل است.
آمار اعتیاد جوانان به گزارش منابع غیر رسمی  باعث شده که چراغهای هشدار خطر روشن شود ، اما کدام گوش شنوایی وجود دارد که این هشدار را بشنود و برای چاره اندیشی آن به تفکر ایستد.
قرار گرفتن جهان پویایی که در مسیر دانش و معرفت قدم بر می دارد مسئله ایست که قدرتهای استکباری تاب تحمل آن را ندارند و به هر طریقی مانع این پیشرفت خواهند شد حال چه با وعده و وعید ،چه با فریب و طمع و چه با حقه و نیرنگ ،و اگر نتوانند از هر راهی مانع خواهند شدکه نمونه ی بارز آن را می توان در مساله ی ترور دانشمندان هسته ای مشاهده کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار