به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 2. شهريور 1394 - 8:36   |   کد مطلب: 15655
سوم شهریور ماه امسال مصادف است با سفر رئیس جمهور کشورمان به شهر باستانی و بافرهنگ و شهید پرور همدان، که امیدواریم این سفر برکات و دست آوردهای خوبی برای مردم این خطه داشته باشد.

 

 به گزارش صدای دانشجو،سوم شهریور ماه امسال مصادف است با سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به شهر باستانی و بافرهنگ و شهید پرور همدان، که امیدواریم این سفر برکات و دست آوردهای خوبی برای مردم این خطه عزیز داشته باشد. ما در این نوشته بر آنیم تا اشاره کوتاهی داشته باشیم به توقعات و مطالبات مردم عزیز شهرمان از رئیس جمهور محترم.
مردم شریف همدان دو نوع مطالبه از رئیس جمهور محترم دارند:
 دسته اول مطالباتی است که به صورت کلی و خواست همه مردم ایران است و آن عبارت است از تلاش جهت حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور ، ارائه راه حل و کمک کردن به رفع تورم و افزایش قدرت خرید مردم ، تلاش جهت ارتقاء روز افزون عزت و عظمت کشور اسلامی ایران در مواجهه با استکبار جهانی و سیاست های زیاده خواهانه دولت های غربی  ، مبارزه با مفاسد اداری و به کار گماشتن افراد صالح و لایق در مناصب دولتی ، حمایت از نهادهای فرهنگی و ایجاد زمینه رشد فرهنگی و اخلاقی جامعه و...
دسته دوم مطالبات اختصاصی مردم همدان :
اشتغال جوانان : اصلی ترین مشکل مردم همدان بحث اشتغال جوانان است . بیکاری به عنوان عامل ایجاد بسیاری از معضلات اجتماعی باعث تاخیر در ازدواج جوانان ، ایجاد انحراف و فساد ، عامل رفتارهای نا هنجار و مشکلات زیادی است که اگر در این زمینه اقدامات کافی انجام بگیرد و این مشکل حل شود . خود به خود خیلی از مسائل جوانان ، بزهکاری ها و مشکلات دیگر حل خواهد شد.
صنعت همدان : شهر تاریخی و کهن همدان با اینکه دارای قدمت و تاریخ بسیار قوی می باشد اما تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی برای رشد صنعت این شهر نشده است . اگر صنعت و تولید در شهر رونق بگیرد به تبع مشکل اشتغال هم تا حد زیادی حل می شود و افراد زیادی می توانند به شهر و کشور خودشان خدمت کرده و مفید واقع شوند.
ازدواج جوانان: مشکل دیگری که جوانان را آزار می دهد فراهم نبودن امکانات و پول کافی جهت ازدواج جوانان است. از طرفی امروزه وسایل ضروری زندگی بسیار هزینه بر هستند وخانواده ها برای تهیه آنها نیازمند سرمایه و پول زیادی هستندو از طرف دیگر  وامی که جهت ازدواج پرداخت می شود و تسهیلات ازدواج بسیار ناچیز است و کفاف مخارج شروع یک زندگی را نمی دهد. اخذ تسهیلات ازدواج با تمام کمی و کاستی شان برای مردم بسیار دشوار است وضمانتها و شرایطی که جهت پرداخت وام در نظر گرفته شده است بسیار سخت و پیچیده است که امیدواریم در این زمینه هم اقدامات لازم انجام گیرد.
عدم رسیدگی به وضع ظاهری شهر: یکی دیگر از مشکلات مردم همدان مواجه بودن با بافت قدیمی و عدم رسیدگی به وضعیت خیابانها و جاده های اطراف شهر می باشد اکثرا آسفالت معابر بسیار نامطلوب بوده و رفت و آمد مردم عزیز را با مشکل مواجه می کند.خیابانهای اصلی شهر به هیچ وجه کشش حجم وسایل نقلیه موجود را ندارد و مردم در ترددشان دچار مشکل می شوند.
مشکل حمل و نقل عمومی : وسایل و زمینه حمل و نقل عمومی در شهر همدان بسیار ناکافی بوده و جوابگوی مردم عزیز این شهر نمی باشد. همدان نقطه اتصال غرب کشور به سایر نقاط است و نیازمند آماده سازی بستر لازم جهت نقل و انتقال مسافرین محترم و کالاهای مورد نیاز به دیگر نقاط کشور می باشد در حالی که جاده های برون شهری همدان بسیار نامطلوب می باشد.
راه آهن : شهر بزرگی مثل همدان دارای یک ایستگاه راه آهن نیست و با اینکه سالهاست طرح راه آهن همدان در دست اقدام است ولی هنوز به نتیجه لازم نرسیده است.
جاده غار علیصدر : غار علیصدر به عنوان یکی از بزرگترین غارهای آبی جهان سالانه پذیرای هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور و جهان است که متاسفانه مسیر ارتباطی آن بسیار باریک بوده و کشش ماشین ها و مسافرین محترم را ندارد و بستر بسیاری از حوادث ناگوار و تصادفات جاده ای خطرناک بوده است که امیدواریم تمهیدات لازم جهت عریض کردن این مسیر مواصلاتی انجام گیرد که هم مسافرین داخلی با اطمینان خاطر به این نقطه دیدنی سفر کنند و هم در برابر توریست های خارجی آبرو داری شود.
حمایت از بخش کشاورزی : بخش کشاورزی استان هم نیازمند توجه و پشتیبانی مناسب است تا با به بهره وری مناسب رسیده و علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و منابع زیر زمینی کشاورزان عزیز نگران ضررهای فلج کننده این بخش نشوند .
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحماتی که تاکنون توسط مسئولین محترم جهت ابادانی شهر همدان کشیده شده است امیدواریم اقدامات لازم و مقتضی جهت حل هرچه بهتر مشکلات مردم عزیزمان انجام گیرد . تا همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن جهان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار