مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. شهريور 1394 - 8:54   |   کد مطلب: 15671
نماینده مردم همدان فامنین در مجلس از تعدیل و کاهش درآمد مالیاتی همدان خبر داد و گفت: افزایش درآمد مالیاتی، فشار مضاعفی در اوضاع رکود به واحدهای تولیدی همدان وارد می‎کند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه در بودجه سال 94 درآمد مالیاتی همدان 52 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: افزایش 52 درصدی مالیات اجحاف بزرگی در حق همدان بوده و از ابتدا پیگیریهای لازم را برای کاهش میزان درآمد مالیاتی داشتیم.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته استاندار همدان، نمایندگان استان و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: برای تعدیل و کاهش درآمد مالیاتی همدان پیگیری مداوم و مستمری صورت گرفته است.

خجسته با بیان اینکه همدان استانی صنعتی نبوده و از این رو نمی‎توان انتظار پرداخت مالیات همچون شهرهای صنعتی را از همدان داشت، گفت: مسئولان سازمان امور مالیاتی باید به دغدغه‌های کسبه، اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان توجه کنند و به این صورت نباشد که تنها در گرفتن مالیات به موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی تاکید شود.

وی با اشاره به اینکه همدان استان کشاورزی بوده و کشاورزی نیز از پرداخت مالیات معاف است، تصریح کرد: مردم و اقشار مختلف نسبت به افزایش مالیات اعتراض دارند چراکه بخشهای مختلف تولید و اصناف در سالهای گذشته با مشکلاتی مواجه بودند که پرداخت مالیاتهای سنگین در این زمان برای انها فراهم نیست.

خجسته با بیان اینکه بیان استدلالهای قوی رئیس سازمان امور مالیاتی را مجاب کرد که درآمد مالیاتی فعلی برای استان همدان سنگین است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 23 درصد از درآمد مالیاتی استان همدان محقق شده که این میزان نیز به سبب فشار بر مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است.

وی با انتقاد از امور مالیاتی همدان مبنی بر فشار بر تعطیلی واحدهای تولیدی به سبب معوقات مالیاتی گفت: فشار بر تولیدکنندگان و اصناف اثرات منفی بر تولید و اشتغال داشته و سبب از بین رفتن تلاش مدیران و بخش خصوصی می‎شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه در این جلسه مقرر شد براساس واقعیتها مالیات گرفته شود، عنوان کرد: امور مالیاتی باید براساس درآمد مردم از آنها مالیات دریافت کند و به دنبال گرفتن مالیات به ضرب زور نباشد.

خجسته تاکید کرد: باید ضریب افزایش مالیات در سال‌های 94 و 95 به حداقل برسد و براساس واقعیت‌ها و ظرفیتهای اقتصادی هر استان مالیات گرفته شود، در همدان محرومیت‌های زیادی وجود دارد که مانع از کسب درآمد برای کسبه و فعالان اقتصادی شده و نتیجه آن این است که آنان نمی‌توانند از عهده پرداخت درآیند.

وی با تاکید بر اینکه امور مالیاتی نباید مالیات را به زور بگیرد، گفت: ظرفیت و توان فعالان اقتصادی همدان محدود است و باید میزان مالیات در این استان تعدیل و به اعتراضات مودیان استان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار