مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. شهريور 1394 - 8:06   |   کد مطلب: 15736
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان از اجرایی نشدن طرح بیمه بانوان خانه‌دار خبر داد و گفت: بانوان می‌توانند با واریز ماهانه 180 هزار تومان خود را بیمه کنند اما این طرح هنوز به اجرا درنیامده است.

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا،

"شهیندخت ملاوردی" روز سه شنبه سوم شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌بندی مشکلات بانوان اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ایجاد مراکز درمانی تخصصی بانوان، بحث عرضه محصولات و نیاز به بازاریابی در کنار مشکلات مراکز ورزشی خاص بانوان از جمله مسائلی است که در سایر استان‌ها به عنوان دغدغه بانوان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های خاص بانوان به صورت طرح ملی در حال اجرا هستند و حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرند، به راهبردهای مختلف در اجرای طرح حقوق بانوان اشاره کرد و گفت: سال 94 و 95 به‌عنوان سال توانمندسازی و توان‌افزایی بانوان اعلام شده است ضمن اینکه در همین چارچوب گروه‌های مختلف زنان با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی به هدف مورد نظر می‌رسیم.

وی از استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارتخانه‌ها در همیاری به پیشبرد اهداف برنامه توانمندسازی خبر داد و اظهار کرد: به عنوان مثال با همکاری وزارت و شهرسازی توانستیم بحث سکونت بانوان در حاشیه شهرها را پیگیری کنیم و در همین راستا مشکلات زنان روستایی و دختران بازمانده از تحصیل نیز در وزات جهادکشاورزی و آموزش و پرورش بررسی و در حال اجرا است.

مولاوردی با بیان اینکه دختران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های مختلف ‌می‌توانند از طرح توانمندسازی و شناخت ظرفیت‌ها توسط معاونت علمی ریاست جمهوری استفاده کنند، افزود: حمایت از زنانی که مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و تشویق آن‌ها برای استفاده از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر برنامه‌هایی است که در برنامه ششم توسعه تدوین شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت علوم از دختران دانشجو حمایت ویژه‌ای خواهد داشت که این طرح نیز در راستای پیشبرد اهداف حمایت از بانوان تبیین شده که در دوسال آینده به صورت طرح ملی به اجرا درخواهند آمد.

ملاوردی از اجرای بیمه زنان خانه‌دار به صورت خویش‌فرما خبر داد و گفت: بانوان می‌توانند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و واریز ماهانه مبلغ 180هزار تومان از بیمه زنان خانه‌دار بهره‌مند شود که هنوز این طرح نیز به اجرا در نیامده است.

وی از پیگیری بیمه زنان خانه‌دار در چارچوب نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: این نوع حق بیمه جزء طرح بیمه چند لایه بوده که سازمان تامین اجتماعی کشور لایحه آن را ارائه داده و در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه جای گرفته است.

وی تحت پوشش قراردادن زنان خانه‌دار را در مرحله دوم اعلام کرد که در این معاونت حدود 10 میلیون دفترچه بیمه سلامت صادر شده و بخش اعظم آن را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار